طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 3896144
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه از برگزاری طرح ملی «راهکار» در کانون‌های مساجد استان خبر داد.

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: طرح ملی «راهکار» با عنوان رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان همزمان با ماه رمضان و در راستای مقابله با ویروس کرونا در کانون فرهنگی ـ هنری استان برگزار می‌شود.

وی افزود: تقویت نهضت خدمت‌رسانی، تقویت ایمان، همدلی و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مسجد از اهداف اصلی این طرح است.

حجت‌الاسلام کلات‌پور تصریح کرد: اعتمادسازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی از رویکردهای طرح ملی «راهکار» در کانون‌های فرهنگی کرمانشاه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه گفت: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه‌ای، در چهار محور ایمان، همدلی، کار و ایثار طراحی شده تا کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد بتوانند تا زمانی که نماز جماعت در مساجد برقرار نباشد این برنامه‌ها را اجرا کنند.

وی بیان کرد: ائمه جماعات و خانواده‌ها می‌توانند با ارسال فیلم و عکس از فعالیت‌های انجام گرفته در قالب طرح ملی «راهکار» از سه طریق سامانه بچه‌های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir همچنین عضویت در کانال فهما به نشانی gap.im/fahmabot و انتشار در فضای مجازی با عنوان پویش مردمی بچه‌های مسجد در طرح ملی راهکار شرکت کنند.

حجت‌الاسلام کلات‌پور افزود: طرح ملی «راهکار» به دلیل داشتن پیوست اجتماعی اعتماد آفرین است و موجب ارتقای فعالیت و کارکردهای اجتماعی مساجد می‌شود همچنین فعالیت‌های اجرایی در قالب این طرح مسجد را از تک بعدی بودن خارج کرده و مساجد را به اهداف انقلاب نزدیک‌تر می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کرمانشاه تصریح کرد: رزمایش «راهکار» در راستای رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه است و برمبنای سخنان رهبر معظم انقلاب رزمایشی مؤمنانه است که همیاری و عمومیت در آن نمود دارد.

وی اظهار کرد: اخلاص و مسجدمحور بودن در طرح ملی «راهکار» مهم است و باید از ظرفیت‌های مسجد و کانون‌های مساجد در مسیر اجرای رزمایش مواسات بهره گرفت.

انتهای پیام
captcha