درخشش فیلمساز کردستانی در جشنواره ایتالیایی
کد خبر: 3896342
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

درخشش فیلمساز کردستانی در جشنواره ایتالیایی

فیلم کوتاه «بابردوو» ساخته سیاوش ساعدپناه از فیلمسازان فرهنگی آموزش و پرورش کردستان، جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره ایتالیایی را از آن خود کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، فیلم کوتاه «بابردوو» ساخته سیاوش ساعدپناه و امید غریبی در ادامه حضورهای  بین‌المللی خود، موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران از یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های «آسیب شناسانه DEL CINEMA PATOLOGICO» رم در ایتالیا شد.

این جشنواره به منظور ارائه و نمایش فیلم‌های آسیب‌شناسانه در ۲۹ فروردین‌ماه الی هفتم اردیبهشت ماه برگزار و با معرفی برترین‌های هر بخش به کار خود خاتمه داد و فیلم «بابردوو» در این جشنواره توانست جایزه ویژه هیأت داوران این جشنواره را از آن خود کند.آژانس پخش کات فیلم پخش ‌لمللی این اثر را به عهده دارد. این فیلم «داستان پیرزنی است که رویاهای ناتمام و تلخ کودکی خود را با دیدن بادبادکی بر درخت خانه‌اش؛ به یاد می‌آورد.»

عوامل فیلم عبارتند از تهیه‌کننده؛ سیاوش ساعدپناه، نویسنده: امید غریبی، تصویربردار: رحمت عبدیانی، صدابردار؛ فردین ملاویسی، تدوین: سوران فهیم، بازیگران: آسیه مرادی زر و دینا ارشدی.
فیلم کوتاه «بابردوو» در حال حاضر در جشنواره بین المللی کودک و نوجوان هند و فیلم کوتاه لندن در بخش فینال به نمایش در می‌آید.

یادآور می‌شود این فیلم قبلا در چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در ایران تندیس زرین و مقام اول این جشنواره را از آن خود کرده است. سیاوش ساعدپناه، کارشناس ارشد رشته سینما بوده و هم اکنون در هنرستان پسرانه طالقانی آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج در رشته انیمشن مشغول به خدمت بوده و استاد دانشگاه فرهنگیان تربیت مدرس سنندج است.

انتهای پیام
captcha