از کمک‌رسانی به غزه تا مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا
کد خبر: 3897023
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
نوآمدهای کرونا در جهان؛

از کمک‌رسانی به غزه تا مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

آمار ابتلای مردم جهان به کرونا همچنان رو به افزایش است، در همین حال شبکه خبری «سی‌ان‌‎ان» درصدد است تا از موفقیت ترکیه در مبارزه با ویروس کرونا مستند تهیه کند. این کشور همچنین کمک‌رسانی خود به کشورهای دیگر از جمله غزه را ادامه می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ آخرین آمار به دست آمده از شیوع کرونا در جهان نشان می‌دهد که این ویروس سه میلیون و 663 هزار و 911 را مبتلا کرده است. این آمار طبق اطلاعات پایگاه اطلاعاتی «ولدومتر» اعلام شده است که براساس این آمار، 257 هزار و 301 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در اسپانیا

آمار قربانیان کووید-19 در اسپانیا با فوت 244 نفر دیگر در 24 ساعت اخیر به 25 هزار و 857 نفر رسید.

بیش از سه هزار مبتلا در افغانستان

وحید مجروح، معاون وزیر بهداشت افغانستان اعلام کرد: طی شبانه‌روز گذشته با ثبت 168 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در کشور، آمار کل مبتلایان به سه هزار و 392 نفر رسید.

کمک‌رسانی به غزه و مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

بر این اساس، طی 24 ساعت گذشته 67 نفر در کابل، 32 نفر در هرات، 14 نفر در قندهار، 11 نفر در ننگرهار، 9 نفر در لغمان، 9 نفر در فاریاب، 8 نفر در لوگر، 4 نفر در بلخ، 4 نفر در پکتیا، 4 نفر در بغلان، 2 نفر در کنر و در هر کدام از استان‌های هلمند، سمنگان، سرپل و نورستان یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

تاکنون 104 نفر نیز بر اثر کرونا در افغانستان جان خود را از دست داده و 458 بیمار نیز بهبود یافته و از بیمارستان‌ ترخیص شده‌اند.

وزارت بهداشت افغانستان روز گذشته ضمن نگرانی از گسترش شیوع کرونا در این کشور، اعلام کرد: اگر شهروندان‌مان به دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی توجه نکنند، این ویروس به زودی دامنگیر همه ما خواهد شد.

برزیل با 633 قربانی در یک روز

وزارت بهداشت برزیل امروز، 17 اردیبهشت (6 مه) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که آمار قربانیان ویروس کرونا (کووید-19) در این کشور با مرگ 633 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته به 7 هزار و 921 نفر رسیده است.

کمک‌رسانی به غزه و مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

براساس این بیانیه، تعداد بیماران کووید-19 در این کشور نیز با مشاهده علائم این بیماری در 9 هزار و 493 نفر دیگر طی 24 ساعت گذشته، به 114 هزار و 715 نفر افزایش یافته است. همچنین 48 هزار و 221 بیمار کرونایی نیز در این کشور بهبود یافته‌اند.

آمار قربانیان در کانادا

آمار قربانیان کرونا ویروس جدید در کانادا با افزایش 185 نفر طی شبانه‌روز گذشته به 4 هزار و 166  نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فدرال کانادا با ارائه این آمار همچنین اعلام کرد که آمار مبتلایان به این بیماری نیز با افزایش 274 مورد جدید در یک روز گذشته به 62 هزار و 46 نفر رسیده است.

کمک‌رسانی به غزه و مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

مستند سی.ان.ان درباره موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

فخرالدین کوجا٬ وزیر بهداشت ترکیه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که کانال تلویزیونی «سی.ان.ان اینترنشنال» با سفر به استانبول، موفقیت ترکیه در مبارزه با ویروس کرونا (کووید-19) را به تصویر کشید.

کوجا در این پیام توئیتری در رابطه با برنامه سی.ان.ان اظهار کرد: این کانال تلویزیونی در برنامه روز سوم مه خود٬‌ موفقیت کشورمان در مبارزه با کرونا را به تمام جهانیان مخابره کرد.

کمک‌رسانی به غزه و مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

وی با انتشار بخش‌هایی از آن گزارش٬ افزوده است:‌ برنامه مذکور تلاش‌های گروه‌های درمانی را قدم به قدم به تصویر کشیده و تأکید کرده که اساس موفقیت ترکیه بهره‌گیری از این روش بوده است.

رشد آمار مبتلایان در تاجیکستان

خبرگزاری رسمی تاجیکستان، «خاور» به نقل از وزارت بهداشت این کشور گزارش کرد: آمار مبتلایان ویرویس کرونا (کووید ـ 19) در تاجیکستان به 293 نفر افزایش یافت. بر این اساس تاکنون 5 نفر بر اثر این بیماری در تاجیکستان فوت کرده‌اند.

براساس آمارهای اخیر تاجیکستان، بیش از 320 مورد مشکوک به کرونا از دیروز تا زمان تأیید یا رد بیماری در مراکز درمانی، تحت مراقبت قرار گرفته که از این جمله 246 نفر آنها از بیمارستان مرخص شده‌اند.

کرونا در کشورهای عربی

براساس اعلام وزارتخانه‌های بهداشت برخی کشورهای عربی، آمار قربانیان و افراد مبتلا به ویروس کرونا (کووید ـ 19) در میان شهروندان آنها رو به افزایش است.

در این میان وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد: آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 169 نفر افزایش یافت. همچنین با هزار و 595 مورد جدید٬ آمار کل مبتلایان نیز به 30 هزار و 251 نفر رسیده است.

همچنین تاکنون پنج هزار و 431 بیمار کرونایی در این کشور بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

کمک‌رسانی به غزه و مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

وزارت بهداشت کویت نیز آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور را 40 نفر اعلام کرد. همچنین با شناسایی 526 مورد جدید، آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کویت به پنج هزار و 804 نفر افزایش یافته و تاکنون 2 هزار و 32 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در همین حال وزارت بهداشت بحرین اعلام کرد: با شناسایی 146 مورد جدید، آمار مبتلایان به ویروس کرونا به سه هزار و 679 نفر افزایش یافته، 8 نفر فوت کرده و هزار و  762 بیمار نیز بهبود یافته‌اند.

کمک‌رسانی به غزه

سازمان هلال احمر ترکیه با ادامه کمک‌های بشردوستانه خود در غزه، در ماه رمضان نیز بسته‌های مواد غذایی را در مناطق مختلف این شهر در شرایط شیوع کرونا به دست نیازمندان می‌رساند.

این نهاد با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: با اینکه ویروس کرونا در غزه تاکنون هیچ تلفات جانی نداشته، ولی بیکاری را افزایش داده است. هلال احمر برای کاهش دردها و مشکلات مردم غزه پروژه‌های جدیدی را انجام داده و در تلاش برای رفع نیازهای انسان‌ها در این منطقه است.

کمک‌رسانی به غزه و مستندسازی از موفقیت ترکیه در مبارزه با کرونا

در همین راستا، 6 هزار و 500 بسته غذایی برای کمک به اقتصاد منطقه توزیع شد. هلال احمر ترکیه که در تلاش برای دسترسی به تمام منطقه غزه است؛ برای 39 هزار نیازمند از جمله یتیمان در بیت حانون، بیت لاهیا و خان یونس کمک‌رسانی کرده است.

کریم کینی، رئیس سازمان هلال احمر ترکیه با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا و فرا رسیدن ماه رمضان، بیشتر کمک‌های انسانی را به داخل کشور اختصاص داده‌ایم، اظهار کرد: برنامه‌ریزی کردیم تا به 10 میلیون نفر در داخل کشور و 500 هزار نفر در 16 کشور خارجی کمک کنیم. از جمله این کشورها فلسطین و شهر محاصر شده غزه است که توانستیم برای 39 هزار نفر بسته‌های غذایی توزیع کنیم.

تهیه و تنظیم: آزاده غلامی

انتهای پیام
captcha