خط تولید بتن غلطکی در شهرداری ساری راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3897876
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
در راستای جهش تولید:

خط تولید بتن غلطکی در شهرداری ساری راه‌اندازی می‌شود

در راستای جهش تولید شهرداری ساری پس از آغاز به کار کارخانه تولید موزائیک در ابتدای سال در آینده نزدیک خط تولید بتن Rcc را افتتاح می‌کند.

خط تولید بتن غلطکی در شهرداری ساری راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از مازندران سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری مرکز مازندران، در اجرای پروژه‌های عمرانی و تولیدات مصالح گوناگون سنگی و انواع مصنوعات بتنی در راستای تبلور جهش تولید، رویداد راه‌اندازی خط تولید بتن Rcc یا غلطکی را در این مجموعه به همراه دارد.
وی افزود: بعد از آغاز به‌کار کارخانه تولید موزائیک در ابتدای سال که شهرداری ساری را در بخش پروژه‌های پیاده روسازی به خود کفایی ۱۰۰ درصدی رساند، تولید بتن Rcc با ویژگی‌های خاصی که دارد می‌تواند یکی از جذاب‌ترین خبر‌های عمرانی شهر ساری در سال جاری باشد.

بتن Rcc یا غلطکی شکلی نوین از بتن‌های آماده است که در فرآیند تولید آن تا ۸۰ درصد مصرف آب کاهش یافته و نوعاً بتنی خشک تولید می‌شود؛ این بتن در کشور‌های غیر نفتی جایگزینی ایده آل برای آسفالت به شمار می‌رود؛ در مقایسه با آن دارای سرعت اجرایی بالاتر و در پروژه‌های بزرگ راه‌سازی همچون احداث اتوبان ها، فرودگاه‌ها و بزرگرا‌ها که تردد ماشین آلات سنگین در آن جریان دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارگاه تولید بتن Rcc سازمان عمران که جزو اولین واحد‌های تولیدی دستگا‌ه‌های اجرایی مازندران به شمار می‌رود، قادر است روزانه حدود ۶۰۰ متر مکعب در یک شیفت کاری بتن تولید نماید و علاوه بر مقاومت بیشتر به نسبت مدل‌های مشابه، به دلیل همگن بودن با طبیعت پیرامون خود، از آلایندگی‌های زیست محیطی بدور خواهد بود؛ علاوه بر آن بر اساس ارزیابی صورت گرفته این بتن تا ۴۰ درصد هزینه کمتری با مقایسه با تولید آسفالت در پروژه‌های راه‌سازی دارد.

نکته مهم در فعالیت این دستگاه، قابلیت تولید بتن رنگی است که قطعاً جذابیتی کم نظیر برای ذینفعان عمومی ایجاد خواهد کرد و در پروژه‌های پیاده روسازی به خوبی می‌تواند اهداف مجریان امر را محقّق و علاوه بر کیفیت بالای اجرا، فضایی دلپذیر برای ساماندهی مبلمان شهری ایجاد نماید؛ از سویی دیگر بتن رنگی کمک شایانی به محیط زیست می‌کند، زیرا یکی از ویژگی‌های این محصول جلوگیری از گرد و غبار و آلودگی است و البته به دلیل تنوع رنگ و پایداری مطلوب در برابر تابش نور خورشید، علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده و توانایی مقاومت در برابر عوامل شیمیایی و اشعه ماوراء بنفش را نیز دارد.

به هر حال پاسخ تلاشگران سازمان عمران و مدیریت مجموعه شهرداری، بعد از آغاز به کار کارخانه تولید موزائیک، دلگرمی به روز‌های پرامید آبادانی قطعاً بزرگترین دستاورد معنوی سازمان عمران در برهه فعلی از راه اندازی خط تولید بتن Rcc در مجموعه بزرگ تولیدات خود خواهد بود.

انتهای پیام
captcha