امام علی(ع)؛ راهنمای بشریت برای صعود از خاک به افلاک
کد خبر: 3898597
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

امام علی(ع)؛ راهنمای بشریت برای صعود از خاک به افلاک

مسئول فرهنگی اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان هدف اصلی آفرینش انسان را دستیابی به جایگاه خلیفةالله دانست و گفت: در این راه امام علی (ع) بزرگترین مددکار بشریت برای رسیدن انسان از خاک به افلاک است.

امام علی(ع) بزرگترین مددکار بشریت برای صعود از خاک به افلاکحجت‌الاسلام یوسف مصطفوی، مسئول فرهنگی اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: بحث در باب ثمره‌های خلقت بر این مبنا استوار است که محصولات این آفرینش بتواند در حد مطلوب رشد کند و ارتقا یابد و بالاترین محصول این خلقت موجودی به نام انسان است. هدف این بوده که انسان‌هایی تربیت شوند که به حد متعارف انسانیت و کمال مطلوب برسند.

وی هدف اصلی آفرینش انسان را دستیابی به جایگاه خلیفةالله دانست و گفت: مقصود این است که انسان‌های برتر با فرهنگ، تفکر و شخصیت عالی تربیت شوند و در این آفرینشی که عصاره آن پرورش انسان‌های پیش‌رو است، وجود حضرت علی (ع) به عنوان الگوی فکری و رفتاری، مبنای رشد و بالندگی همه انسان‌ها تعبیر می‌شود.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه ارتقای شخصیت‌های انسانی یکی از ملاک‌های جامعه ایده‌آل است که در واقع ذات آفرینش محسوب می‌شود، ابراز کرد: رفتار امیرالمؤمنین علی(ع) و ذات آفرینش هر دو به دنبال تربیت انسان‌های برین هستند.

وی بیان کرد: امام علی(ع) به عنوان بزرگترین مددکار بشریت به دنبال این بود که از پایین‌ترین سطوح به افراد پشتوانه معنوی و عاطفی بدهد و آن‌ها را به بالندگی برساند. این امام همام برای این مهم در خانه نمی‌نشست و به راهنمایی لفظی مردم اکتفا نمی‌کرد بلکه با دستان مبارک بر دهان یتیمان لقمه می‌گذاشتند تا خلأ و فقدان موجودی به نام پدر را احساس نکنند.

مصطفوی بزرگترین نیاز بشری در مفهوم کلی رفاه اجتماعی را رسیدن به احساسات عاطفی برین خواند و تصریح کرد: در مسیر بالندگی انسان باید با عواطف به خدا برسد و با عقلانیت زندگی خود را در این مسیر آباد نگه دارد. عواطف است که انسان را از عالم خاک به افلاک می‌برد و بر اساس نگاه توحیدی، تکاملی و انسان‌محوری پایه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه امیرالمؤمنین را می‌توان بزرگترین حامی در تاریخ نام برد، بیان کرد: با تمسک به امام این انتظار را داریم تا بتوانیم مسیر تعالی بشری و تکامل اخلاقی را طی کنیم و قدمی در راستای تحقق رفاه اجتماعی بر محور انسان الهی برداریم.

مسئول فرهنگی اداره‌ کل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی در کنار سایر ارگان‌ها از ایتام و کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست نگهداری و حمایت می‌کند، یادآور شد: یکی از اهداف مهم این است که در کنار پرورش جسمی، تربیت و رشد روحی و احساسی این فرزندان که امانت الهی هستند نیز شکل گیرد.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای فرهنگی بهزیستی در کنار معاونت اجتماعی برنامه‌های هماهنگی برای تقویت بعد معنوی فرزندان دارد؛ چراکه معتقدیم بار معنوی و مذهبی شیعی یکی از مهمترین عناصر پر کردن خلأهای عاطفی است تا این افراد بتوانند با شکوفایی استعدادها به بالندگی فکری، روحی و علمی برسند.

انتهای پیام
captcha