زمان تشکیل مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور احتمالاً تغییر می‌کند / برگزاری جلسه مجازی امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 3899319
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
حسن محمدی:

زمان تشکیل مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور احتمالاً تغییر می‌کند / برگزاری جلسه مجازی امکان‌پذیر نیست

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفت: به دلیل شرایط کنونی کشور، زمان پیشنهادی برای تشکیل مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور (مدغم) احتمالاً تغییر می‌کند.

حسن محمدیحسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه مرحل پایانی ادغام اتحادیه‌های کشوری پس از مدت‌ها قرار بود در تاریخ 15 و 16 خرداد‌ماه سال جاری با حضور جمعی از مؤسسات قرآنی هر دو اتحادیه انجام شود، اظهار کرد: زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کشور به دلیل شرایط کنونی حاکم بر کشور و ضرورت عدم تجمع افراد، احتمالاً دچار تغییراتی شود.


بیشتر بخوانید:


محمدی با اشاره به درخواست شورای عالی انقلاب فرهنگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تحقق ادغام دو اتحادیه گفت: با توجه به تشکیل جلسات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت ارشاد، در نهایت کمیته‌ای با حضور اعضای دو اتحادیه کشوری تشکیل شد که وظیفه تسهیل روند ادغام را برعهده داشت.

وی با تأکید بر اینکه ادغام دو اتحادیه کشوری نیازمند برگزاری مجمع عمومی است، تصریح کرد: با توجه به جلسات مشترکی که میان اعضای دو اتحادیه قرآنی کشور برپا شد، طرفین، موافقت خود را با برپایی مجمع عمومی ویژه انتخابات زودرس اتحادیه مدغم با حضور 600 نفر به طور مشترک از هر دو اتحادیه اعلام کردند.

محمدی افزود: رأی‌گیری در جلسه مجمع عمومی به صورت مشترک و بدون هیچ محدودیتی انجام و نفرات حائز رتبه به عنوان اعضای هیئت مدیره کشوری منتخب خواهند شد و هیئت مدیره 15 نفره تعیین‌شده، به عنوان اتحادیه مدغم کشوری محسوب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت تأکید کرد: با توجه به زمان تعیین شده برای برپایی این مجمع در اواسط خردادماه، پس از استعلام از ستاد ملی کرونا و شرایط کنونی کشور، این تاریخ به احتمال قوی تغییر می‌کند و در تیرماه برپا می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره امکان برگزاری این جلسه در فضای مجازی به منظور تسهیل و تعیین تکلیف اتحادیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه جلسه مجمع عمومی ادغام کشوری می‌تواند با ملاحظاتی همراه باشد و ثبت نظرات موافقین و مخالفان به صورت حضوری امکان‌پذیر است، بنابر این فضای غیر‌ حضوری برای برپایی این مجمع مناسب نیست و باید منتظر اعلام برگشت شرایط سالم از سوی ستاد پیشگیری از کرونا باشیم.

انتهای پیام
captcha