گسترش حفظ قرآن نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است
کد خبر: 3899809
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

گسترش حفظ قرآن نیازمند برنامه‌ریزی هدفمند است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: فعالیت آتش به اختیار در جریان حفظ قرآن بسیار خوب است؛ اما اگر بخواهیم به‌درستی مسیر را طی کنیم به طرح و برنامه‌ای هدفمند در بخش‌های مختلف نیاز داریم.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان روز گذشته، 29 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مسئول گروه جهادی حفظ قرآن کریم استان گفت: رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر حفظ قرآن کریم دارند؛ چراکه حفظ قرآن می‌تواند مقدمه درک آیات باشد که برکات فراوانی دارد؛ بنابراین باید به‌صورت خاص روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان این استان استعداد و شوق بسیاری برای حفظ قرآن دارند؛ باید این شور و اشتیاق را در مسیر صحیح آن قرار داد تا نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشد، در غیر این‌صورت، استعدادها هدر می‌رود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: فعالیت آتش به اختیار در جریان حفظ قرآن کریم بسیار خوب است؛ اما اگر بخواهیم به‌درستی مسیر را طی کنیم به طرح و برنامه‌ای هدفمند در بخش‌های مختلف نیاز داریم؛ باید با برنامه‌ریزی جلو رفت و ظرفیت‌ها، موانع و مشکلات را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه برای گسترش فرهنگ قرآنی و افزایش تعداد حافظان قرآن کریم لازم است با بهره‌گیری از تجربه‌ها، طرحی با همکاری دستگاه‌های مرتبط تدوین شود، اظهار کرد: طرح استانی با هدف افزایش تعداد حافظان و ترویج فرهنگ قرآن کریم با همکاری دستگاه‌های همسو و دست‌اندرکار تهیه و تدوین شود.

حجت‌الاسلام مسعود حیدری، مسئول گروه جهادی حفظ قرآن کریم استان نیز در این دیدار گفت: کار حفظ قرآن کریم ‌از اربعین سال گذشته به‌صورت رسمی و با مشارکت چند روحانی در استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای فعال‌سازی برنامه‌های حفظ قرآن کریم اساتید مجرب کشوری را دعوت خواهیم کرد، افزود: در حال حاضر برنامه‌های حفظ در گروه‌های مختلف کودکان و نوجوانان، کارمندان، دانشجویان، طلاب و سایر اقشار توسط این اساتید دنبال می‌شود.

مسئول گروه جهادی حفظ قرآن کریم استان بیان کرد: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ نفر در زاهدان در حال گذراندن دوره‌های روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و حفظ قرآن کریم هستند که از این تعداد ۴۰ نفر بین یک و نیم تا ۲۵ جزء را حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha