لزوم افزایش تلاش ائمه جماعات و رسانه‌ها برای احیای فرهنگ زکات فطره
کد خبر: 3899835
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳

لزوم افزایش تلاش ائمه جماعات و رسانه‌ها برای احیای فرهنگ زکات فطره

امام جمعه ایلام بر فرهنگ‌سازی در زمینه پرداخت زکات فطره تأکید کرد و گفت: ائمه جماعات و رسانه‌ها نقش مهمی در زمینه تبیین و احیای فرهنگ زکات فطریه بین مردم جامعه دارند و باید نقش خود را ایفا کنند.

تلاش ائمه جماعات و رسانه‌ها در زمینه احیای فرهنگ زکات فطره

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز، 29 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای زکات استان با محور زکات فطره اظهار کرد: پرداخت زکات فطریه یکی از اصلی‌ترین فرایض ماه مبارک رمضان و جزئی از روزه است که همه مردم باید آن را انجام دهند.

وی افزود: پرداخت زکات تنها بر عهده روزه‌داران نبوده و برای همه مردم که توانایی مالی دارند واجب است.

رئیس ستاد زکات استان به هزینه‌‌کرد زکات فطریه اشاره کرد و گفت: در مصرف زکات، فقرا و نیازمندان اصلی‌ترین دریافت‌کنندگان هستند و در این زمینه نزدیکان نیازمند در اولویت بوده و هدف اصلی رساندن مبالغ زکات فطره به سفره نیازمندان واقعی است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در مواردی همچون خمس و زکات عمل به تکالیف و دستورالعمل‌های زکات بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: هر نوع دستورالعملی در زمینه زکات فطره نیز باید از طریق شورای زکات انجام شده و همه جزئیات مربوط به پرداخت و مصرف آن در نظر گرفته شود و به دست نیازمندان واقعی برسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ذکر اینکه میزان زکات فطره امسال به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود، بیان کرد: در زمینه برپایی چگونگی نماز عید سعید فطر نیز دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام
captcha