پرورش ۲۰۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی شاهرود
کد خبر: 3899970
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

پرورش ۲۰۰۰ قرآن‌آموز در مؤسسه قرآنی شاهرود

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود از پرورش ۲۰۰۰ قرآن‌آموز در هر سال خبر داد و گفت: آموزش‌های حفظ، روخوانی و ... در این مؤسسه به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

پرورش 2000 قرآن‌آموز در موسسه قرآنی شاهرود

محمد ابراهیمی، مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان به تشریح فعالیت این مؤسسه پرداخت و گفت: این مؤسسه در سال ۱۳۸۰ تشکیل و در سال ۱۳۹۰ تحت شماره ۱۹۶ اداره ثبت شرکت‌ها با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف نشر و ترویج فرهنگ اسلامی قرآن و عترت در دو حوزه آموزش عمومی قرآن و امور فرهنگی به‌صورت رسمی فعالیّت خود را در شهرستان شاهرود آغاز کرد و تاکنون برنامه‌های فرهنگی فراوانی را در سطح کشور اجرا و طرح‌های پیشنهادی و ابلاغی فراوانی را به انجام رسانده است.

وی ادامه داد: نیروهای پرورش‌یافته در مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود، به‌عنوان مربیان مجرب فعالیت می‌کنند و در این راستا این مؤسسه فعالیت‌های خود را در بخش‌های مختلفی مانند آموزش قرآن کریم، تئاتر، تواشیح، حفظ در مدارس و ... ارائه می‌کند و این فعالیت‌ها برای تمامی افراد بزرگسال برنامه‌ریزی شده و همچنین دیگر آموزش‌های حفظ، روخوانی، روان‌خوانی، تفسیر، احکام، مداحی، تجوید نیز در این مؤسسه برای علاقه‌مندان ارائه می‌شود و بیشترین جامعه آماری در این مؤسسه برای نوجوانان ۴ تا ۱۶ سال است که در این راستا پرورش 2000 قرآن‌آموز طی هر سال را در دستور کار خود دارد.

ابراهیمی برگزاری جلسه آموزش قرآن کریم، جلسه آموزش احکام ویژه بانوان و آقایان‌، جلسه آموزش مداحی، عرضه محصولات فرهنگی، اهدا و توزیع بسته‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی، برگزاری ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی، برگزاری اردوهای زیارتی داخل و خارج از کشور، برگزاری کارگاه‌های آسیب‌شناسی در موضوعات مختلف فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جنگ نرم، جنگ سخت، خانواده، حجاب و عفاف، اعتیاد، سبک زندگی اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین این فعالیت‌ها دانست.

وی پرداختن به موضوعات فضای مجازی، دفاع مقدس و شهدا، فرقه‌های نوظهور دیدار با علما، ارائه تمامی خدمات فرهنگی به اقشار جامعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های امام‌شناسی، برگزاری جشنواره مذهبی، برگزاری طرح صحیح‌خوانی قرآن کریم‌، برگزاری طرح اوقات و فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان، برگزاری طرح گفتمان دینی در سطح مدارس و برگزاری جلسات مشاوره مذهبی را از دیگر این فعالیت‌ها برشمرد.

ابراهیمی به فعالیت‌های شاخص مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود، در طول 20 سال عمر خود اشاره کرد و گفت: این مؤسسه فعالیت‌های شاخصی مانند برگزاری اولین همایش جوانان شهرستان در روز جوان، برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت شهرستان، برگزاری کارگاه آموزشی آسیب‌شناسی کار فرهنگی، برگزاری کارگاه وضعیّت مساجد، برگزاری دوره کارگاه آسیب‌شناسی فضای مجازی، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف‌، ساخت و تولید مستندهای فرهنگی، ارسال مقاله، راهکار و طرح‌های فرهنگی به دستگاه‌های کشور را اجرا کرده است.

به گفته وی، بزرگترین مجموعه نر‌م‌افزاری در سطح استان، طراحی، تولید و تهیه نرم‌افزار مذهبی، تشکیل قرارگاه‌های فرهنگی و همکاری با دفاتر مراجع تقلید در مناسبت‌های مذهبی از برنامه‌هایی است که بسیار مورد توجه است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود درباره دستاوردهای این مؤسسه، اظهار کرد: مؤسسه در طول مدت فعالیت خود موفق به کسب دستاوردهایی شده است که می‌توان به کسب نمایندگی دانشگاه قرآن و حدیث در استان سمنان، نمایندگی مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه کشور، نمایندگی ستاد مسابقات قرآنی احسن‌الحدیث و اعزام کاروان‌های زیارتی با مجوز سازمان حج و زیارت اشاره کرد.

وی یادآور شد: با توجه به وضعیّت موجود در جامعه و ضرورت تربیت نیروی متخصص، متعهد و کارآمد، این مؤسسه فرهنگی درنظر دارد با جذب و تربیت نوجوانان و جوانان آنان را برای امور مدیریتی و اجرایی در آینده آماده کند و این مؤسسه در اجرای برنامه‌های فرهنگی، به این نتیجه رسیده است که با توجه به هجمه دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی در زمینه جنگ نرم، باید به نوجوانان و جوانان اهمیت زیادی داد.

انتهای پیام
captcha