دیدار فعالان قرآنی نیروهای مسلح با سرلشکر «باقری»
کد خبر: 3900117
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
صبح امروز صورت گرفت؛

دیدار فعالان قرآنی نیروهای مسلح با سرلشکر «باقری»

نشست سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری با فعالان قرآنی نیرو‌های مسلح امروز در مسجد جهاد ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد.

دیدار فعالان قرآنی نیروهای مسلح با سرلشکر «باقری»به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در دیدار سالیانه با فعالان قرآنی نیرو‌های مسلح که در مسجد جهاد ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با اشاره به اعجاز بودن کلام‌الله مجید اظهار کرد: مطالعه ادوار تاریخی به ما نشان می‌دهد که خداوند متعال در هر دوره‌ای متناسب با نیاز آن زمان، معجزاتی را بر پیامبرانش کرامت کرده تا با نشان دادن آن معجزات، مردم را راهبری کنند.

وی با بیان اینکه این معجزات در دوره‌ای با غلبه بر جادوگران، شفای بیماران یا غلبه بر بلایای طبیعی بوده است، افزود: در دوره پیامبر اکرم(ص)، خداوند با قرآن و در اختیار قرار دادن کتاب، معجزه خود را نشان داد.

باقری تصریح کرد: پروردگار در چنین شرایطی قرآن را به‌ بشریت ارائه داد و این کتاب از همان دوران تاکنون، نمونه‌ای نداشته و در این مدت هیچ فرد یا گروهی نتوانسته یک آیه همانندش بیاورد. دانشمندان و ادبا و شعرای اعراب که از فصاحت و بلاغت برخوردار بودند در طول این ۱۴ قرن نتوانستند چه در ظاهر و چه در مفهوم آیه‌ای مانندش ارائه کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) دو موهبت بزرگ را بعد از خود برای جامعه بشریت به ودیعه گذاشت، افزود: کتاب الله و عترت از جمله مسائلی هستند که پیامبر فرمودند مسلمانان برای اینکه از مسیر حق و تکامل دور نشوند، باید از آن‌ها تبعیت کنند.

وی با اشاره به پیدایش فرقه‌های انحرافی همچون داعش بیان کرد: اگر پیش از این تصور می‌کردیم که رجوع به ظواهر قرآن، بدون تأسی به سیره اهل بیت(ع)، امکان دارد با مفسده همراه شود، امروز به‌طور عینی مشاهده کردیم که عدم بهره‌گیری از معارف اهل بیت(ع) و تمسک صرف به ظواهر قرآن چه خطراتی را می‌تواند به همراه داشته باشد و جامعه اسلامی را با چه افراطی‌گری‌های غیر شرعی و غیر عقلی مواجه می‌کند که داعش می‌تواند نمونه بارز این گروه‌های انحرافی باشد.

سرلشکر باقری در ادامه به داستان‌های عبرت‌انگیز و درس‌آموز قرآنی اشاره کرد و گفت: در داستان نوح نبی(ع) صبر و ایمان استوار قابل مشاهده است؛ چراکه در تاریخ می‌نویسد به‌طور متوسط در دوره بیش از ۹۵۰ سالی که ایشان تبلیغ یکتاپرستی می‌کردند، در پایان تعداد افرادی که با ایشان سوار بر کشتی شدند، شاید کمتر از ۳۰ الی ۴۰ نفر بوده می‌توان دریافت که هر ۴۰ سال یک فرد به او ایمان آورده است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: در مقابل صبر قابل ستایش حضرت نوح (ع) در هدایت انسان‌ها، ما در قرآن کریم با داستان حضرت یونس (ع) مواجه هستیم که وقتی مردم خود را نصیحت می‌کند و آنان بی‌توجهی می‌کنند، ایشان نیز بر آن‌ها غضب و از میان مردم خروج می‌کند، که به همین خاطر با تنبیه الهی مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب عظیمی است که هر کس به میزان عقل، فهم و جهد خود از آن بهره می‌برد، افزود: شکی نیست که ما در سال‌های متمادی در کشورمان در حوزه قرآنی به رشد و پیشرفت‌هایی دست یافته‌ایم، اما این سطح از پیشرفت برای کشور اسلامی و نیرو‌های مسلح مؤمن و متعهد قانع‌کننده نیست. اگر بخواهیم در زمینه‌های مختلف پیشرفت کنیم، باید از برکات قرآنی بیشتر بهره‌مند شویم و دائماً راه‌هایی را برای بهره‌مندی عمیق‌تر از قرآن کریم جستجو کنیم. سلاح ما در برابر دشمنان، قرآن و آموزه‌های قرآنی است.

در این نشست، سردار پاسدار علی عبداللهی، معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام حسن نمازی، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار ابوالقاسم فروتن، رئیس دفتر ریاست ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سلیمان کامیابی به همراه جمعی از اساتید و دیگر فعالان قرآنی حضور داشتند.

در پایان این مراسم از سردار پاسدار علی عبداللهی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نمازی، امیر سلیمان کامیابی، سردار ابوالقاسم فروتن، سردار دوم سیدحسن حسینی‌مجد، سردار دوم غلامرضا سامینی، سرداردوم هوشنگ ایرجی، سرداردوم محمدرضا خلیل‌زاده، سردار دوم علی باقرکنی و حجج اسلام علی تبریزی و حمید اسکندری به عنوان فعالان قرآنی حوزه ستاد کل و برگزیدگان جامعه قرآنی نیروهای مسلح تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha