ضرورت آمادگی در مقابل جنگ رسانه‌ای / «القدس لنا» را هشتک کنیم
کد خبر: 3900368
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸

ضرورت آمادگی در مقابل جنگ رسانه‌ای / «القدس لنا» را هشتک کنیم

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که برگزاری مراسم روز قدس در فضای مجازی آمادگی و شروع مبارزه رسانه‌ای خواهد بود، اظهار کرد: ما در صحنه رسانه، فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای باید تمرین کنیم چراکه امروز دشمنان در کنار جنگ نظامی، جنگ نرم را راه‌اندازی کرده‌اند که ارزش آن بالاتر از جنگ نظامی و فیزیکی است.

ضرورت آمادگی در مقابل جنگ رسانه‌ای / «القدس لن» را هشتک کنیمامیرعلی‌حیدر امیری، تحلیلگر و کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، گفت: در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا جامعه به‌نوعی دچار قرنطینه است و این قرنطینه خوداختیاری است چراکه باید شرایط بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی توسط خود افراد رعایت شود.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در تمام صحنه‌ها ازجمله در شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا نشان دادند که نظر اهل فن را لحاظ می‌کنند، افزود: تصریح کرد: این امر نشان از مشورت‌پذیری معظم‌له در خصوص مسائل علمی و بهداشتی است به‌طوری‌که وقتی ستاد مبارزه با ویروس کرونا تشخیص داد برگزاری راهپیمایی روز قدس موجب آلودگی بیشتر مردم به کرونا می‌شود، رهبری به لغو برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس نظر موافق داد.

این تئوریسین مسائل سیاسی با تاکید بر این‌که در مرحله اول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشخیص داد برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌صورت خودرویی باشد، اظهارکرد: بعد از تجدیدنظر مجدد، مقرر شد که مراسم روز قدس در فضای مجازی و رسانه‌ای باشد.

امیری با تاکید بر این‌که این اولین باری است که یوم‌الله روز قدس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این نحوه برگزاری تمرینی برای مقابله بهتر در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن خواهد بود.

وی با ذکر این مطلب که این نوع مراسم راهپیمایی روز قدس در محیط مجازی آمادگی و شروع مبارزه رسانه‌ای خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما در صحنه رسانه، فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای باید تمرین کنیم چراکه امروز دشمنان در کنار جنگ نظامی، جنگ نرم را راه‌اندازی کرده‌اند که ارزش آن بالاتر از جنگ نظامی فیزیکی است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این‌که اسرائیل نیز به مانند ویروس کرونا یک ویروس است که باید نابود شود، ادامه داد: باید دنیا بداند که ملت ایران و مسلمانان جهان با وجود رژیم جعلی اسرائیل مخالف هستند لذا وظیفه ما این است که در فضای مجازی، در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتک‌های القدس لنا، الموت الاسراییل و الموت الآمریکا فعالیت گسترده داشته باشیم.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این‌که روز قدس اعتراضی از ناحیه مسلمانان به اشغالگری رژیم صهیونیستی است، ادامه داد: امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که برای همه تقویم‌ها و کشورها یکسان است را به‌عنوان روز جهانی قدس معرفی کردند که این نام‌گذاری خود یک نوع وحدت در ناحیه مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان این‌که رژیم اشغالگر قدس حاصل پیوند نامبارک استعمار، استسمار و استکبار بود، افزود: انگلستان برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان و غرب آسیا و متحد کردن یهودی‌های جهان در راستای اهداف فراماسونری سرزمین فلسطین را به یهودیان اشغالگر اهدا کرد و در سال 1948 به‌تدریج سرزمین فلسطین به اشغال درآمد و امروز به‌جز باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن چیزی از فلسطین باقی نمانده است.
وی ادامه داد: در کنار غصب سرزمین فلسطین دشمنان به‌دنبال تغییر هویت مسلمانان و ساکنین کنونی فلسطین درآمدند به‌طوری‌که امروز در بین تعدادی از ساکنان فلسطین این باور ایجاد شده است که دیگر فلسطین وجود ندارد و این تغییر تفکر در فلسطینیان خطرناک‌تر از اشغال سرزمین فلسطین است و اگر انقلاب اسلامی نبود شعار «از نیل تا فرات» یهودیان جامه عمل پوشانده می‌شد همچنان که الان تعدادی از حاکمان غاصب کشورهای مسلمان مانند خاندان پهلوی، آل‌سعود، آل‌نهیان، آل‌زاید، آل‌صبا و حاکمان اردن، مصر، ترکیه، عمان، قطر و ... اشغالگری رژیم صهیونیستی را قبول کردند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این‌که اتحادیه عرب برای مبارزه با اسرائیل به وجود آمد و در مقابل روز قدس روز بیداری جهان اسلام و اتحاد ناگسستنی آن‌ها خواهد بود، افزود: همه جهانیان باید بدانند نمی‌شود با زور سرزمینی را به اشغال درآورد و هویت ساکنان آن‌را با قتل، تحقیر و تبعیض و تغییر داد.

این کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا در ادامه با اشاره به وضعیت کشورهای جهان در زمینه درگیری با بیماری کروناویروس و مشکلات عدیده‌ای که این بیماری برای کشورها ایجاد کرده است، گفت: با توجه به این‌که الان مردم اکثر کشورها به‌خاطر کرونا ویروس در قرنطینه هستند و از منازل خود بیرون نمی‌آیند و به‌نوعی حضور فیزیکی و حضور در صحنه ندارند رژیم غاصب اسرائیل از این وضعیت کرونایی نهایت سوءاستفاده را به نفع خودش می‌کند.
وی اضافه کرد: چند روز قبل «یوم النکبه» بود و با وجودی‌که هر ساله در این روز در سرزمین فلسطین و سرزمین‌های اشغالی مردم جمع شده و تظاهرات می‌کردند و به‌سمت مرزهای اسرائیل غاصب سنگ پرتاب می‌کردند، ولی امسال به‌خاطر کرونا این مناسبت بسیار کم ‌رنگ برگزار شد و علاوه‌بر این اسراییل دارد از وضعیت کرونا سوءاستفاده خود را برای تسریع در معامله قرن و هم روز جهانی قدس می‌برد لذا مسئولان نظام، نقشه دشمن را خواندند و گفتند امسال مراسم روز جهانی قدس به ‌صورت رسانه‌ای برگزار شود که در این راستا مردم در روز قدس با ایجاد هشتک‌های خاص مثل «#coid1948»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر اشغالگر»، «القدس لنا» و ... خشم و انزجار خود از رژیم غاصب اسرائیل را اعلام و تمام صفحات رسانه‌های مجازی را بر علیه اشغالگران قدس تسخیر می‌کنند.

انتهای پیام
captcha