محتواسازی؛ بیشترین سهم برنامه‌های سوم خرداد
کد خبر: 3900681
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۳

محتواسازی؛ بیشترین سهم برنامه‌های سوم خرداد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد امسال برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و تمرکز برنامه‌ها بیشتر محتواسازی و فضای مجازی است.

محتواسازی؛ بیشترین سهم برنامه‌های فتح خرمشهر

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی عصر روز گذشته، اول خرداد در حاشیه رونمایی و اکران فیلم شهید« تقی مهدی‌سلطانی» در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت فتح خرمشهر و شهدای عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات نقش به‌سزایی در ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در بین‌الملل داشت که از جمله مهمترین اثرات آن می‌توان به تقویت روحیه رزمندگان و ایجاد امید در میان مردم، آشکار شدن وحدت و همبستگی نیروهای مسلح اشاره کرد.

وی تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر به‌عنوان نقطه عطف دفاع مقدس مطرح است و ملت ایران و رزمندگان با مقاومت و ایستادگی که از خود به ماندگار گذاشتند به جهانیان نشان دادند با همه توان بر روی آرمان‌های خود ایستاده و ثابت قدم هستند.

کریمی ادامه داد: جمله نورانی حضرت امام(ره) که آزادی خرمشهر را برگرفته از قدرت و اراده خداوند متعال دانستند نشان از این دارد که رزمندگان مخلصانه با تمام توان و با تکیه بر قدرت خداوند در این مسیر مجاهدت کردند.

این مقام مسئول بیان کرد: امسال در شرایطی چهلمین سالگرد دفاع مقدس و ۳۸ اُمین سالروز آزاد سازی خرمشهر را در کشور جشن می‌گیریم که نیروهای مسلح کشور با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری شعار«ما قوی باشیم» را در دستور کار خود گذاشته و برنامه‌ها را در این راستا پیش می‌برند.

کریمی شرایط خاص کشور را سبب متفاوت برگزار شدن بزرگداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر در سال جاری بیان و اضافه کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد امسال برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و تمرکز برنامه‌ها بیشتر محتواسازی و فضای مجازی است که در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: مهمترین برنامه محتوایی شاخص امسال در سالروز آزاد سازی خرمشهر اکران و رونمایی از فیلم «شهید تقی مهدی‌سلطانی» است که به زندگی‌نامه این شهید می‌پردازد. شهید ‌سلطانی یکی یاز شهدای شاخص ترور استان مرکزی است که اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد که می‌توان به برخی از آنها همچون فعالیت‌های شبانه‌روزی در واحدهای مقاومت، ایجاد وحدت و هماهنگی در میان مسئولان، تلاش برای رفع مشکلات کارخانجات و کشاورزان، تقویت مبانی و پایه‌های انقلاب اسلامی و فعالیت در دادستانی انقلاب اشاره کرد.

کریمی ادامه داد: اقدامات شهید تقی مهدی‌سلطانی تا اندازه‌ای سبب یاس و ناامیدی دشمنان و به خصوص منافقین شد که سرانجام منافقین کور دل او را در هفتم مرداد ماه سال ۶۰ در حالی که با زبان روزه به خانه بازمی‌گشت با شلیک هفت گلوله ترور کرده و در نهایت در شانزدهم مرداد ماه به شهادت می‌رسد.

وی بابیان این نکته که زندگی شهید مهدی‌سلطانی امروز درس‌های بزرگی برای همه مردم و مسئولان است و بدین جهت آن را به زبان هنر درآوردیم، اظهار کرد: این فیلم به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی و ستاد کنگره شهدای استان تهیه شده است که برای گروه‌های مختلف از جمله دانشجویان، اساتید، دانش‌آموزان و سایر اقشار مردم نمایش داده می‌شود.

یادآور می‌شود؛ در حاشیه اکران این فیلم رونمایی از ۴ کتاب «شکوه ناتمام»، «حماسه آدینه»، «مورفین» و «نسخه انگلیسی هورس» که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد کنگره شهدای استان تهیه شده است، انجام شد.

انتهای پیام
captcha