وعده پیروزی مقاومت فلسطین، وعده الهی است
کد خبر: 3900784
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

وعده پیروزی مقاومت فلسطین، وعده الهی است

رئیس حوزه علمیه امامیه شهرکرد و امام جمعه موقت شهرکرد گفت: در اصول اسلام، همه انسان‌ها به مقاومت و پایمردی در برابر ظلم دعوت می‌شوند و خداوند وعده پیروزی داده است، لذا وعده به پیروزی مقاومت فلسطین و نابودی اسرائیل، وعده الهی است و خانه ظلم پایدار نمی‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی، رئیس حوزه علمیه امامیه شهرکرد و امام جمعه موقت شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری به مناسبت روز قدس، اظهار کرد: با استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) می‌توان دریافت که مسئله فلسطین یک مسئله مهم و نگران‌کننده برای هر وجدان بیدار است.

وی ادامه داد: همانطور که امروز رهبر معظم انقلاب فرمودند، در ابتدای تجاوز و اشغالگری در فلسطین، اقدامات ریز و درشت خوب و تحسین‌برانگیزی در راستای مقاومت از سوی کشورهای اسلامی صورت گرفت که منشاء تاثیرات خوب بودند اما با طولانی شدن روند اشغالگری، این اقدامات به سردی گرایید و کشورهای منطقه اسیر ناامیدی شدند.

حجت‌الاسلام فاطمی بیان کرد: مسئولان این کشورها یا کسانی بودند که از ابتدای امر عقیده و حمیتی برای مقاومت نداشتند، یا اگر این حمیت وجود داشت، حالت انفعالی به خود گرفتند و چه بسا فریب عوامل بیگانه را خوردند و دست از اقدامات خود برداشتند.

امام جمعه موقت شهرکرد با بیان اینکه لازم است تا وجدان کشورهای مسلمان دوباره بیدار شود، افزود: اینان باید دلسوزی رهبر انقلاب را درک کنند، امروز همگان نیازمند یک پیشرو و بانی هستند، لذا نباید به ایران بدبین باشند بلکه دلسوزی رهبر این کشور را قدر بدانند و این حس را به سایر کشورها تسری دهند.

حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان علیه ایران با هدف بدبین کردن کشورهای منطقه نسبت به این کشور، گفت: کشورهای عربی تحت تاثیر این تبلیغات از نفوذ ایران در منطقه خوف دارند، حال آنکه ایران داعیه‌دار اسلام است.

این مدرس حوزه علمیه در استان تاکید کرد: اکنون که حلقوم قوی مانند ایران و رهبر انقلاب ایران با قدرت به حمایت از فلسطین می‌پردازد چه خوب است که کشورهای مسلمان نیز از ناامیدی دست بکشند و با مقاومت خاورمیانه‌ای و بلکه بین‌المللی، حلقه منسجمی از اتحاد کشورها علیه اشغال و تجاوز را تشکیل دهند.

حجت‌الاسلام فاطمی با تاکید بر اینکه تشکیل اتحادیه اسلامی یا هر شکلی از اتحاد علیه رژیم غاصب صهیونیستی بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: این اتحاد سبب پر زور و قوی شدن مشت و فریاد، وحدت و مقاومت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم وارد جنگ و سلطه‌جویی شد و در جرگه کشورهای ظالم قرار گرفت، گفت: تاریخ طولانی استعمار انگلیس و تاریخ چند دهه اخیر آمریکا حاکی از ارتکاب بدترین ظلم و جنایت در حق بشریت در بسیاری از مناطق جهان است.

حجت‌الاسلام فاطمی ادامه داد: این دولت‌های متجاوز با این کارنامه سیاه، حقوق بشر را راه‌اندازی می‌کنند و جامعه ملل و سازمان ملل را تاسیس می‌کنند تا در راستای منافع خودشان کار کنند.

رئیس حوزه علمیه امامیه شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مجامع و مجالس حقوق بشر از سوی این کشورها ظاهر سازی است، تصریح کرد: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها خودشان در زمینه ظلم‌های صریح در کشورهای ضعیف سبقه طولانی دارند و در عین حال ادعا می‌کنند که داعیه‌دار حقوق بشر و حمایت از زنان و کودکان هستند.

حجت‌الاسلام فاطمی تاکید کرد: در جایی که رعایت حقوق بشر و حقوق زنان و کودکان با منافعشان در تضاد باشد، آن‌را زیر پا می‌گذارند و با فشار و تهدید از اجرای آن ممانعت می‌کنند.

مدرس حوزه علمیه در استان با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امیدواری به آینده مقاومت و فلسطین بر اساس پیشگویی نیست‌، تاکید کرد: آنچه ایشان از آینده پیش‌بینی می‌کنند بر مبنای اعتقادات دینی و آموزه‌های قرآنی و روایی است.

حجت‌الاسلام فاطمی افزود: با استناد به آیه شریفه «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم»، حق پیروز است و مظلومان اگر راه خدا را پیشه خود سازند قطعا پیروز هستند.

وی تاکید کرد: در اصول اسلام، همه انسان‌ها به مقاومت و پایمردی در برابر ظلم دعوت می‌شوند و خداوند وعده پیروزی داده است، لذا وعده به پیروزی مقاومت فلسطین و نابودی اسرائیل، وعده الهی است، خانه ظلم پایدار نمی‌ماند، ضمن اینکه شواهدی نظیر بیداری ملت‌ها و جسارت و شهامت آنان، تصدیق‌کننده همین واقعیت هستند.

وی با ذکر نمونه‌ای تاریخی از ناپایداری خانه ظلم و ستم، گفت: اتحاد جماهیر شوروی در روزگاری نه چندان دور یک ابرقدرت گسترده جهانی بود که شرق و غرب از آن واهمه داشتند، اما دیدیم که افسانه کمونیسم به زباله‌دان تاریخ پیوست و امیدواریم بر اساس وعده‌های الهی، به زودی شاهد اضمحلال قدرت‌های مستکبر جهانی باشیم.

انتهای پیام
captcha