اردوغان: قدس خط قرمز تمام جهان اسلام است
کد خبر: 3901206
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

اردوغان: قدس خط قرمز تمام جهان اسلام است

رئیس جمهور ترکیه با انتشار کلیپی عید فطر را به مسلمانان آمریکا تبریک گفت و بار دیگر تاکید کرد که قدس شریف خط قرمز مسلمانان جهان است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار کلیپی عید فطر را به مسلمانان آمریکا تبریک گفت و اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهم در این روزهای مبارک مژده شروع دوره‌ای که مسلمانان آمریکا، جهان اسلام و بشریت در آن با آرامش، اطمینان و صلح زندگی کنند را بدهد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه، نمی‌توانیم در برابر پیشکش کردن سرزمین فلسطین چشم‌پوشی کنیم، تاکید کرد: بار دیگر خاطرنشان می‌کنم که قدس شریف به عنوان قبله نخست مسلمانان که برای پیروان ادیان آسمانی مقدس است، خط قرمز مسلمانان جهان به شمار می‌رود. 

اردوغان در ادامه گفت: روند پاندمی نشان داد که سلسله مراتب و امتیازات برای هیچ منطقه، ملت یا کشوری در جهان اعتبار ندارند.

وی تصریح کرد: خواهران و برادرانمان که در کشورهای غربی زندگی‌ می‌کنند تقریبا هر روز با حملاتی که ماهیت اسلام‌هراسی و نژادپرستی دارند مواجه می‌شوند. متاسفانه در این ماه مبارک نیز در بسیاری از نقاط جهان اسلام خون و اشک بی وقفه جاری شد. در حالی که جهان درگیر پاندمی کرونا است، بحران در سوریه ادامه دارد.

اردوغان با اشاره به موفقیت ترکیه در روند مقابله با ویروس کرونا، گفت: پاندمی کرونا باعث شد تا کاربرد و راستی‌آزمایی نهادهای بین المللی در مواجهه با تهدیدات جهانی زیر سوال برود. ترکیه در روند مقابله با پاندمی کرونا به درخواست کمک بسیاری از کشورهای جهان، از جمله آمریکا پاسخ داد و بسته‌های کمک پزشکی ارسال کرد.

انتهای پیام
captcha