کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» روی پیشخوان رفت
کد خبر: 3901356
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
به همت پژوهشکده باقرالعلوم(ع)؛

کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» روی پیشخوان رفت

کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به همت کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گردآوری و تدوین شد.

کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» روی پیشخوان رفتبه گزارش ایکنا به نقل از انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع)، کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» نوشته گروهی از مؤلفان کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) است که در مقدمه آن آمده است: بیانیه گام دوم فعل راهبر و امام ماست. تراز، ولی فقیه، تراز جریان‌سازی اجتماعی و رهبری دینی است و اصل این بیانیه خودش دارد همین اتفاق را رقم می‌زند. بیانیه گام دوم یک فعل راهبردی است، از این رو یکی از ضرورت‌ها بررسی ابعاد این بیانیه در افق راهبردی است.

اساسا گام دوم بودن این بیانیه به این معناست که گام اولی از یک مسیر طی شده است و اکنون تحلیل‌ها و توصیه‌هایی برای ورود به گام دوم مورد نیاز است. این مسیر همان مسیر راهبردی انقلاب اسلامی است.

یکی از جدی‌ترین مسائلی که با آن روبرو هستیم، فاصله ذهنی جامعه با رهبری است. فاصله‌ای که موجب می‌شود نوع کنش‌های ما با کنش‌های مورد توقع رهبری در بزنگاه‌های حساس و حیاتی تاریخ انقلاب متفاوت باشد. تا این «فهم» به وجود نیاید که چنین فاصله‌ای بین ما و ایشان وجود دارد، امیدی به تحقق بیانیه نیست. جوان مؤمن انقلابی باید در مدار تفکر و عقلانیت و اندیشه ویژه رهبری قرار گیرد تا بتواند در همان مدار حرکت و اقدام کند.

رهبر انقلاب می‌خواهند نوعی «خود آگاهی تاریخی و انقلابی» در ما ایجاد کنند تا دریابیم که در کدام نقطه تاریخی ایستاده ایم و به کجا می‌رویم و چه مسئولیت‌هایی برعهده داریم. ایشان این بار به مناسبت چهل سالگی انقلاب، «ارزیابی‌های راهبردی» خود را درباره گذشته انقلاب و تجویز‌های راهبردی را درباره آینده آن، در اختیار ما قرار داده‌اند.

ریشه بسیاری از مخالفت‌ها و همراهی نکردن‌ها و نق زدن‌ها به رهبری ندانستن طرح راهبردی انقلاب است. سخنان حضرت سید الشهدا(ع) از مدینه تا کربلا، مبین این است که علت اصلی عدم همراهی بسیاری از شیعیان با ایشان، قبول نکردن طرح ایشان و پیشنهاد طرح‌های جایگزین به ایشان است.

کتاب «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» به همت کارگروه مکتب امام خمینی(ره) پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گردآوری و تدوین شده است و به همت انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) به زیور طبع آراسته شده است.

مؤلفان این کتاب ۱۸۱ صفحه‌ای سعی دارند تا با بیانی شیوا و ساده اهمیت و راهبرد‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را برای اقشار گوناگون جامعه به ویژه قشر جوان تبیین و تشریح کنند.

انتهای پیام
captcha