جمع‌آوری 4 میلیارد ریال کفاره و فطریه در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3901629
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳

جمع‌آوری 4 میلیارد ریال کفاره و فطریه در خراسان‌جنوبی

معاون مشارکت‌های مردمی و استقلال بهزیستی خراسان جنوبی گفت: تاکنون از تعداد ۶۸۰ صندوق موسسات دولتی و غیردولتی برگزیده زیر پوشش بهزیستی استان در ۳۴۰ پایگاه، مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کفاره و فطریه جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 4 میلیارد ریال کفاره و فطریه در خراسان‌جنوبیحسن رحیمی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سال گذشته جمع مبالغ فطریه و کفاره ۱۳۶۰ صندوق که در ۴۰۰ تا ۴۵۰ پایگاه مستقر بوده ۳ میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال فطریه و کفاره جمع آوری شده بود.

وی افزود: با وجود کاهش ۵۰ درصدی صنادیق فیزیکی در پایگاه‌ها که بدلیل رعایت مسائل بهداشتی و پیگیرانه بیماری کرونا صورت گرفته حدود ۱۵ درصد در مجموع وجوه جمع آوری شده از صنادیق افزایش داشته است.

رحیمی گفت: میزان کفاره جمع آوری شده توسط موسسات خیریه و مراکز غیردولتی برگزیده تحت نظارت بهزیستی استان یک میلیارد و هفتصد و نود و شش میلیون و میزان فطریه جمع‌آوری شده توسط موسسات خیریه و مراکز غیر دولتی ، دو میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال جمع‌آوری شده است.

وی افزود: میزان فطریه مراکز دولتی(ادارات و نمایندگی‌های بهزیستی شهرستان‌ها) مبلغ ۱۳۲ میلیون و ۶۴۷ میلیون ریال و میزان کفارات جمع آوری شده توسط مراکز دولتی نیز مبلغ ۱۰۹ میلیون و ۱۲۶ هزار ریال بوده است.

وی ضمن تقدیر از مردم خدا جوی استان و آرزوی قبولی طاعات و بندگی‌های مؤمنان و روزه داران، گفت: شماره کارت مجازی بانک مرکزی به شماره 6367957079939448 برای واریز وجوه فطریه و کفاره مردم استان در نظرگرفته شده که با واریز غیر حضوری ضمن توضیح مبلغ واریزی وجوه جمع آوری شده با همان نیت به مصرف خواهد رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی و استقلال بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: این مبالغ برای تامین مایحتایج معلولان شدید و خیلی شدید، جسمی حرکتی، ذهنی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند، معلولان بی سرپرست، کمک به کودکان بی سرپرست و بد سرپرست مراکز شبه خانواده و همچنین کمک به خانواده‌های نیازمند که سرپرست خانوار معلول هستند، زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، همچنین آسیب دیدگان اجتماعی ناشی از کرونا که به لحاظ درآمدی و مایحتاج ضروری زندگی نیاز به کمک دارند، هزینه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha