آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی از میانگین کشوری پایین‌تر است
کد خبر: 3901630
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی از میانگین کشوری پایین‌تر است

استاندار مرکزی گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی با ۴۵ درصد، از میانگین کشوری کمتر است. سه شهرستان زرندیه، تفرش و شازند جزء شهرستان‌های سفید هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، عصر امروز، هفتم خرداد در تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه استان مرکزی هر روز وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد و از نظر ابتلا به این بیماری شرایط بهبود می‌یابد، با تلاش همه عوامل در حال‌حاضر استان در شاخص میزان شیوع ویروس، رتبه بیستم کشور را به خود اختصاص داده‌ است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی جزء ۱۰ استان برتر کشور در حوزه نداشتن شهر یا منطقه وضعیت قرمز و پرخطرست، سه شهرستان زرندیه، تفرش و شازند جزء شهرستان‌های سفید هستند و باقی مناطق در وضعیت ریسک‌دار یا کم خطر قرار دارند که این امر حاکی از شرایط نسبتاً خوب استان دارد و این شرایط با تلاش و توجه مردم نسبت به رعایت الزامات بهداشتی حاصل شده است.

آقازاده اظهار کرد: در حال گذران روزهای نسبتا خوب و با ثباتی هستیم، اما لازم است که همچنان الزامات بهداشتی، فاصله‌های اجتماعی در جامعه و خانواده رعایت شوند تا شرایط بهتری را نسبت به روزهای قبل شاهد باشیم.

وی در خصوص وضعیت مراکز درمانی استان بیان کرد: بیمارستان‌های ولیعصر(عج) و امام خمینی(ره) اراک کاملا در وضعیت سفید قرار دارند و تنها چند بیمار مبتلا در بیمارستان آیت‌الله خوانساری بستری هستند. در ساوه و دلیجان هر کدام یک مرکز با کمتر از ۱۰ بیمار بستری فعال هستند و خوشبختانه بسیاری از مراکز که تا یک ماه پیش درگیر بودند در وضعیت سفید قرار دارند و تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان کاهش چشمگیری داشته است.

آقازاده با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان مرکزی با ۴۵ درصد، از میانگین کشوری کمتر است، افزود: طی پنج تا شش هفته اخیر وضعیت رو به بهبود در استان خود را نشان داده است که حاکی از مهار نسبی ویروس است، البته این مسأله به معنی تمام شدن بیماری نیست و همچنان باید احتیاط و مراقبت های بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha