یگان ویژه می‌تواند امثال حاج قاسم‌ها را پرورش دهد
کد خبر: 3901690
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

یگان ویژه می‌تواند امثال حاج قاسم‌ها را پرورش دهد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا بیان کرد: خدمت شبانه‌روزی در یگان ویژه خاطرات و فضای معنوی دفاع مقدس را یادآوری می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان عقیدتی ناجا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، در مراسم تکریم و معارفه رئیس عقیدتی سیاسی یگان ویژه ناجا با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: حضرت می‌فرماید: «العُبودیَّةُ خَمسَةُ أشیاءَ: خَلاءُ البَطنِ، وَ قِراءةُ القرآنِ، و قِیامُ اللَّیلِ، و التَّضَرُّعُ عِندَ الصُّبحِ و البُکاءُ مِن خَشیَةِاللّه» تا انسان عبد نشود بهشتی نمی‌شود، تمرین عبودیت در زندگی لازم است تا انسان عبد خدا شود. همان گونه که در تشهد نماز خداوند امر کرده تا روزی چند بار بخوانیم: «أَشهدُ أَنَّ محمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ» اینجاست که اهمیت عبودیت را خداوند با تقدم بر رسالت بیان کرده است.

حجت‌الاسلام ادیانی با اشاره به شرایط خدمت در یگان ویژه گفت: نماد قدرت و اقتدار یگان ویژه لباس شماست، رژه شماست، ماشین‌های زرهی شماست، این‌ها نشانه اقتدار شماست خدا هم برای بندگی نماد‌هایی را بیان می‌کند؛ که اولین نماد بندگی رزق حلال است خالی نگه داشتن شکم از حرام خدا و حتی از چیز‌های شبهه‌ناک است. مسئولین و فرماندهان باید این باور را در نیرو‌ها ایجاد بکنند که خیر و برکت در رزق حلال است.

وی یکی دیگر از نمود‌ها و شاخصه‌های بندگی را تلاوت قرآن عنوان داشت و گفت: بسیاری از مشکلات و شبهات اعتقادی با خواندن قرآن رفع خواهد شد. قرآن هم شفاعت می‌کند و هم شکایت خواهد کرد «یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا»

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به آمادگی و ورزیدگی جسمانی یگان ویژه بیان داشت: تمرین و آمادگی جسمانی برای یگان ویژه ضروری است باید در کنار کار و تمرین جسمانی به تمرین‌های معنوی و روحی هم بپردازید و بهترین تمرین برای ارتقاء معنویت انس با قرآن است در حدیثی نورانی داریم که قرآن عهد خداوند با بندگان است و سزاوار است که انسان مومن به این عهد هر روزه اهتمام داشته باشد و روزی حداقل پنجاه آیه را تلاوت کند.

وی با توجه به شرایط خدمت در یگان‌های ویژه گفت: خدمت یگان ویژه همانند جهاد در زمان دفاع مقدس است و حتی می‌توان گفت بالاتر است؛ چراکه شما با فتنه و فتنه‌گر سروکار دارید و جهاد در مقابل فتنه افضل بر جهاد با کفار و مشرکان است.

حجت الاسلام ادیانی در خصوص لزوم ارتقاء و هوشیاری کارکنان یگان ویژه گفت: لازم است عقیدتی سیاسی با هماهنگی و همکاری فرماندهی محترم دوره‌های طرح ولایت را برای استحکام فکری و اعتقادی کارکنان خدوم یگان ویژه راه‌اندازی کند.

وی نمود و شاخص بعدی عبودیت را بیداری در شب و نماز شب بیان کرد و گفت: خدمت یگان ویژه شبانه روزی است و می‌تواند خاطرات و فضای معنوی دوران دفاع مقدس را یادآوری کند و قداست خدمت در یگان ویژه می‌تواند امثال حاج قاسم‌ها را پرورش دهد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اجرای رزمایش مواسات و همدلی مومنانه در سطح ناجا بیان داشت: در اینجا لازم است از همه کارکنان ناجا که در این رزمایش عظیم هم مانند تمامی عرصه‌هایی که ناجا در آن شرکت دارد خوش درخشید تشکر و قدردانی کنم. کارکنان نیروی انتظامی نشان دادند که در کنار اقتدار و تلاش برای گسترش نظم و امنیت به معنای واقعی کلمه نوع دوست و اهل مواسات هستند.

در پایان این برنامه حجت الاسلام همتی مقدم به سمت رئیس عقیدتی سیاسی یگان‌های ویژه ناجا منصوب و از زحمات و تلاش‌های حجت الاسلام تقی لو که به افتخار بازنشستگی نائل آمدند با اهدای لوح سپاس و هدایای تقدیر شد.
انتهای پیام
captcha