مدیریت نادرست اعتبارات قرآنی در دستگاه‌‎های اجرایی خراسان‌شمالی
کد خبر: 3901829
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

مدیریت نادرست اعتبارات قرآنی در دستگاه‌‎های اجرایی خراسان‌شمالی

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی گفت: بسیاری از اعتبارات مربوط به فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های اجرایی در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی هزینه نمی‌شود و تنها به رزومه‌سازی منتهی می‌شود که نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد.

مدیریت نادرست اعتبارات قرآنی در دستگاه‌‎های اجرایی خراسان‌شمالیلیلا شکرانی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه اعتبارات قرآنی خوبی در اختیار دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف قرار می‌گیرد، بیان کرد: بسیاری از اعتبارات مربوط به فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های اجرایی در زمینه ترویج فعالیت‌های قرآنی هزینه نمی‌شود و تنها به رزومه‌سازی منتهی می‌شود که نتیجه مطلوبی به دنبال ندارد.

شکرانی با تأکید بر اینکه اگر اعتبارات قرآنی به درستی هزینه شود، کمبود اعتبار در این حوزه کمتر حس می‌شود، تصریح کرد: اسامی چند نفر محدود از فعالان قرآنی در بین دستگاه‌های مختلف می‌چرخد و این در حالی است که اعتبار مربوطه برای ترویج فعالیت‌های قرآنی در  بین خانواده کارمندان آن دستگاه است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی تأکید کرد: متأسفانه تصمیم‌گیری در رابطه با فعالیت‌های قرآنی توسط افرادی انجام می‌شود که شناخت کافی از این حوزه ندارند و همین مسئله موجب می‌شود کار به درستی انجام نشود. در جلسات مربوط به تصمیم‌گیری در رابطه با فعالیت‌های قرآنی باید از فعالان این حوزه دعوت شود و از نظرات آنان استفاده شود.

شکرانی با تأکید براینکه فعالیت در حوزه قرآنی به گونه‌ای است که یا کاری انجام نمی‌شود و یا موازی کاری است، افزود: مقام معظم رهبری دستور دادند که در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی مردم خودشان باید پای کار باشند اما در این خصوص توجهی نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی تصریح کرد: مؤسسات قرآنی بسیاری در استان فعال هستند و در کنار آنان 151 خانه قرآنی در شهر و روستا وجود دارد که استفاده از ظرفیت این مجموعه‌ها برای ترویج فرهنگ قرآنی اتفاقات خوبی را رقم می‌زند. اگر از ظرفیت خانه‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی در دستگاه‌های اجرایی استفاده شود، هم‌فکری خوبی شکل می‌گیرد و به طور قطع نتایج نیز در جهت ترویج فرهنگ قرآنی مثبت خواهد بود.

شکرانی با تأکید براینکه رسانه‌ها در این حوزه تأثیر بسیار خوبی دارند، تأکید کرد: مردم به رسانه‌های معتبری چون خبرگزاری ایکنا اهمیت بسیاری می‌دهند و اگر اینگونه رسانه‌ها در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی فعالیت کنند قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت خراسان شمالی با اشاره به تعطیلی مؤسسات قرآنی به علت شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: مؤسسات قرآنی در استان و در کشور آسیب بسیاری دیدند و فعالیت در حوزه مجازی نیز بسیار هزینه‌بر بود که نیاز است ساختارهای مناسب در این حوزه ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha