جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سیستان‌وبلوچستان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود
کد خبر: 3901833
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سیستان‌وبلوچستان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

کارشناس قرآن اداره امور فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: مسابقات بخش معارف (کتبی) و رشته‌های حفظ از بخش آوایی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود، به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

محسن علی‌محمدی، کارشناس قرآن اداره امور فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: مسابقات بخش معارف (کتبی) و رشته‌های حفظ از بخش آوایی سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که قرار بود اسفندماه سال گذشته برگزار شود، به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

کارشناس قرآن اداره امور فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان کرد: دانشجویان فرصت دارند تا 20 خردادماه با مراجعه به نشانی الکترونیکی Quranst.pnu.ac.ir نسبت به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به برگزاری آزمون در روز سه‌شنبه 27 خردادماه، دانشجویان می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 2 ظهر همان روز با نام کاربری که هنگام ثبت‌نام دریافت کرده‌اند، وارد سامانه شده و در آزمون مربوطه شرکت کنند؛ لازم به ذکر است که هر دانشجو حق شرکت در یک رشته را دارد. همچنین دقت داشته باشند که در این آزمون، نمره منفی هم لحاظ می‌شود.

علی‌محمدی ادامه داد: مسابقات بخش کتبی یا معارف در رشته‌های آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم قرآن، سیره معصومین(ع)، احکام، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و تفسیر قرآن، حفظ موضوعی قرآن، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات بخش آوایی این دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان طی روزهای 29 و 30 بهمن‌ماه در رشته‌های تحقیق، ترتیل و اذان (ویژه آقایان) در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد و رشته‌های حفظ نیز به بعد سال موکول شد.

علی‌محمدی با بیان اینکه به‌دلیل شرایط پیش‌آمده، مرحله دانشگاهی و استانی جشنواره قرآن و عترت تجمیع شده است، اظهار کرد: علاقمندان به شرکت در بخش‌های پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری نیز تا پایان خردادماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha