آماده‌سازی بیش از 1500 بسته بهداشتی برای مخاطبان طرح پازک
کد خبر: 3901881
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
از سوی بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری صورت گرفت:

آماده‌سازی بیش از 1500 بسته بهداشتی برای مخاطبان طرح پازک

سرپرست اداره‌کل بهزیستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: یک‌هزار و 570 بسته اقلام بهداشتی جهت توزیع بین خانواده‌های مخاطب در طرح پازک آماده و جهت توزیع تحویل تیم‌های اجتماع‌محور شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان، معصومه محمدی، سرپرست این اداره‌کل با اشاره به آمادگی بهزیستی برای توزیع بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ بسته اقلام بهداشتی بین خانواده‌های مخاطب در طرح پارک (پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان)، اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان بهزیستی نحوه حمایت از خانواده‌های جامعه هدف بوه است.

وی با اشاره به اینکه زنان و کودکان در خانواده‌های دارای معتاد بیشتر در معرض آسیب هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا تلاش کردیم که برای این گروه از جامعه بسته‌های بهداشتی تهیه و در اختیار آنان قرار دهیم.

محمدی گفت: این بسته‌های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده دست، ماسک، دستکش و کتاب می باشد، که توسط تیم‌های اجتماع‌محور در بین زنان دارای فرد معتاد در خانواده توزیع و همزمان آموزش‌های لازم در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به آنها داده می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان افزود: طرح پازک از سال گذشته در ۵۰ محله و منطقه پرخطر و آسیب‌خیز شناسایی شده استان توسط تیم‌های اجتماع محور اجرایی شده است.

وی گفت: در این طرح تیم‌های اجتماع‌محور در هر محله به سراغ ۳۰ خانواده‌ دارای افراد معتاد و یا در معرض اعتیاد می‌روند و در ۱۰ گام فرزندان و زنان در معرض آسیب و اعتیاد را با  راهکارهای پیشگیری از مصرف آشنا می‌سازند.

محمدی افزود: کودکان در این طرح به صورت غیر مستقیم آموزش‌های پیشگیری،  از جمله مهارت نه گفتن، مهارت حل مساله و کاهش استرس و زنان شیوه‌های ارتباط با همسر و مهارت‌های اساسی زندگی و کنترل خشم را آموزش می‌بینند.

 

انتهای پیام
captcha