بیماران نگران تأمین داروی خود نباشند
کد خبر: 3901910
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
مهرعلیان:

بیماران نگران تأمین داروی خود نباشند

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌‌های صورت گرفته به‌ منظور تأمین داروی مورد نیاز بیماران، گفت: پزشکان و بیماران نگرانی در مورد تأمین دارو نداشته باشند.

بیماران نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و داور، غلامحسین مهرعلیان، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل این سازمان، با بیان اینکه برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته به منظور تأمین داروی مورد نیاز بیماران صورت گرفته است، گفت: پزشکان و بیماران نگرانی در مورد تأمین دارو نداشته باشند.

وی افزود: تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان باعث ایجاد محدودیت‌های جدی در حوزه انتقال منابع مالی و حمل و نقل دارو شده که ممکن است در برش‌هایی از زمان، دلیل بروز برخی کمبود‌ها باشد، اما قطعاً این کمبود‌ها گذراست و سازمان غذا و دارو با رصد بازار دارویی، تلاش می‌کند که کمبود‌های دارویی مانند سال گذشته در کمترین میزان بوده و مشکلی برای جامعه پزشکی و درمانی ایجاد نشود.

وی افزود: از پزشکان می‌خواهیم که نسبت به تجویز دارو‌های در دسترس، اهتمام ویژه داشته باشند و از تجویز دارو‌های برندی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود و واردات نمونه خارجی آن ممنوع است، خودداری کنند تا ضمن جلوگیری از ایجاد برخی مشکلات، فشار روانی بیماران به وزارت بهداشت برای تأمین این دارو‌ها کاهش یابد.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از مردم درخواست کرد که به دارو‌هایی که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می‌شود، اعتماد کرده و مطمئن باشند که کیفیت و اثربخشی دارو‌های تولید داخل با دقت بالا رصد شده و به هیچ وجه دارویی که فاقد این ویژگی‌ها باشد، در کشور توزیع نخواهد شد.
 
مهرعلیان بیان کرد: این قول را به مردم می‌دهیم که در شرایط سخت تحریم، تمام تلاش خود را برای تأمین داروی مورد نیاز مردم به کار گیریم تا کمترین نگرانی در مورد تأمین داروی بیماران وجود نداشته باشد.
انتهای پیام
captcha