انتشار فراخوان ثبت‌نام جایزه تحصیلی در دانشگاه تبریز
کد خبر: 3901992
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴

انتشار فراخوان ثبت‌نام جایزه تحصیلی در دانشگاه تبریز

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز گفت: جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد این دانشگاه برای سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ اعطا می‌شود.

اعطای جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان به دانشجویان مستعد دانشگاه تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، حمید احمدی، رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز شنبه، 10 خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص فراخوان ثبت نام جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان برای سال تحصیلی آینده، اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور، در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعتبارها و تسهیلاتی را به دانشجویان مستعد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اعطا می‌کند.

وی ادامه داد: متقاضیان بهره‌مندی از جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، می‌توانند از تاریخ ۲۰ خرداد لغایت ۲۰ تیر امسال با مراجعه به سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان موسوم به سامانه سینا به نشانی sina.bmn.ir، نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام کنند.

احمدی با تأکید بر اینکه این مهلت قابل تمدید نیست، افزود: بنیاد ملی نخبگان پس از بررسی درخواست‌ها و بر اساس ظرفیت سالیانه، نتیجه اولیه پذیرش متقاضیانی را که بالاترین امتیاز را از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه در مقایسه با سایر افراد کسب کرده‌اند، از طریق سامانه سینا اعلام خواهد کرد.

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز بیان کرد: دانشجویان مستعد می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک در سامانه سینا، به وب سایت رسمی گروه حمایت از استعدادهای درخشان به نشانی dotsa.tabrizu.ac.ir مراجعه کنند.

احمدی در خصوص جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان گفت: بنیاد ملی نخبگان با هدف حمایت مادی و معنوی از دانشجویان نخبه و هدایت این استعدادهای برتر به سمت اولویت‌های راهبردی کشور، تسهیلات و جوایز متنوعی را طراحی و ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار همکاری علمی ـ اجرایی، اعتبار فن‌یاری، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توانمندی آموزشی، کارآفرینی، اعتبار شرکت در مجامع علمی خارجی، اعتبار اعزام به فرصت مطالعاتی، اعتبار هسته مسئله‌محور پژوهشی ـ فناورانه، تسهیلات نظام وظیفه، بیمه تکمیلی درمان، هدیه ازدواج، ودیعه اجاره مسکن و غیره اشاره کرد.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ مشمول جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان شده‌اند، را در مجموع ۵۸ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانشجویان مشمول این جوایز در سال‌های تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ و ۹۷-۱۳۹۶ به ترتیب ۴۸ و ۱۹ نفر بود.

احمدی بیان کرد: تعداد دانشجویان برگزیده دانشگاه تبریز در سال تحصیلی جاری، نسبت به مدت مشابه دو سال تحصیلی گذشته روندی صعودی داشته و به ترتیب ۱۰ و ۳۹ نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام
captcha