محوریت یافتن فعالیت‌های قرآنی و تحقق منویات رهبری
کد خبر: 3902064
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم مطالبات قرآنی مجلس یازدهم را تبیین کرد:

محوریت یافتن فعالیت‌های قرآنی و تحقق منویات رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تشریح نقش مجلس شورای اسلامی در محوریت یافتن فعالیت‌های قرآنی در جامعه و همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری از این طریق، ‌گفت:‌ در گذشته شاهد اهتمام جدی به قرآن نبودیم و مصداق این بی‌توجهی در تعطیلی مراکز و مؤسسات قرآنی و نیز کاهش بودجه قرآنی مشهود بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره مطالبات قرآنی از مجلس یازدهم گفت: از نمایندگان مردم در این دوره، که مجلسی انقلابی و ولایی محسوب می‌شود، انتظار می‌رود که به منویات مقام معظم رهبری اهتمام ویژه‌ای داشته باشد و برای تحقق خواسته‌های معظم‌له در عرصه‌های قرآنی تلاش چشمگیری از خود نشان دهد.

این حافظ کل قرآن به کاهش بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: توقعی که از مجلس یازدهم می‌رود این است که بودجه فعالیت‌های قرآنی را افزایش دهند و کاستی‌های سال‌های قبل را به بهترین نحو ممکن جبران کنند تا در زمینه خدمت به قرآن گام‌های بزرگ‌تری برداشته شود.

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن با تأکید بر اینکه باید تلاش شود تا شاهد محوریت یافتن قرآن کریم در فعالیت‌ها باشیم، اظهار کرد: اگر قرآن کریم در کشور ما محوریت یابد، منویات مقام معظم رهبری محقق خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین در مورد عملکرد مجلس گذشته و عمل کردن به وظایف خود در قبال قرآن کریم بیان کرد:‌ البته به صورت دقیق فعالیت‌های مجلس را در این حوزه رصد نکرده‌ام، اما به نظر می‌رسد مجلس قبلی آنگونه که باید به فعالیت‌های قرآنی اهتمام نداشت و نمونه آن هم کاهش سالیانه بودجه فعالیت‌های قرآنی بود که هر سال در قیاس با سال قبل کمتر می‌شد.

وی تعطیلی بسیاری از مراکز و موسسات قرآنی در دوره گذشته را یکی دیگر از نمونه‌های اهتمام نداشتن مجلس قبل به امور قرآن کریم برشمرد و گفت: البته با مشکلات بودجه‌ای کشور بیگانه نیستم، اما در عین حال اولویت‌‌ها باعث می‌شود که فعالیت‌های فرهنگی غریب واقع شوند.

حاج‌ابوالقاسم در پاسخ به سؤالی در مورد اثرات مجلس شورای اسلامی بر روند فعالیت‌های قرآنی گفت: مطمئناً بحث بودجه و برنامه‌ریزی کشور در مجلس شورای اسلامی می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق فعالیت‌های قرآنی داشته باشد. نوع عملکرد نمایندگان از جهت تنظیم بودجه و مطالبه تحقق مصوبات مجلس از وزارتخانه و نیز تصویب طرح‌ها و قوانینی که به ترویج قرآن می‌انجامد از مهم‌ترین اقداماتی است که مجلس شورای اسلامی می‌تواند در این باره نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام
captcha