بازگشایی کتابخانه آستان بانوی کرامت
کد خبر: 3902350
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
پایان خردادماه صورت می‌گیرد؛

بازگشایی کتابخانه آستان بانوی کرامت

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) با ابراز امیدواری نسبت به بازگشایی کتابخانه حرم مطهر از پایان خردادماه، گفت: این کتابخانه به یک کتابخانه تخصصی پژوهشی تبدیل می‌شود که بیشتر پژوهش در حوزه منابع دینی و اسلامی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام علی فتح‌الله‌زاده، مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) با بیان اینکه در ایام بسته‌ بودن درب‌های حرم مطهر خادمان کتابخانه از فرصت استفاده کرده و کتاب‌های قفسه‌ها را با لیست‌های موجود تطبیق داده‌اند، اظهار کرد: کمبودها و نیازها شناسایی شده و رفع آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه آستان مقدس تقویت بخش پژوهش و پژوهش محوری را به‌صورت ویژه دنبال می‌کند، گفت: کتابخانه آستان مقدس در آینده به یک کتابخانه تخصصی پژوهشی تبدیل می‌شود که بیشتر پژوهش در حوزه منابع دینی و اسلامی در این کتابخانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) بیان کرد: پژوهشگران دینی می‌توانند در آینده نزدیک با مراجعه به کتابخانه آستان مقدس در محیطی مطلوب از بسترهای موجود برای پژوهش‌های خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه طبقه همکف کتابخانه آستان مقدس به بانوان پژوهشگر اختصاص داده می‌شود، ادامه داد: اکنون درحال فراهم‌سازی مقدمات مورد نیاز هستیم تا برادران پژوهشگر نیز بتوانند از ظرفیت طبقه اول کتابخانه بهره‌مند شوند.

فتح‌الله‌زاده با تأکید بر اینکه موضوع قرائت‌خوانی و پذیرش دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در کتابخانه آستان مقدس مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طبقه منفی یک کتابخانه به دو بخش خواهران و برادران تقسیم‌بندی شده و برای کتابخوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ورودی درب پنج برای ورود خواهران درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: برادران نیز همانند گذشته از ورودی صحن فاطمی استفاده خواهند کرد.

مدیر کتابخانه، موزه و مرکز اسناد آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) نسبت به بازگشایی کتابخانه حرم مطهر از پایان خردادماه جاری ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به اینکه شرایط کتابخانه تغییر کرده است، فرآیند و شرایط عضویت افرادی برای استفاده از کتابخانه آستان مقدس به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha