سرآمدی مدیریت سلامت متأثر از فرهنگ ایرانی است
کد خبر: 3902371
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
معاون وزیر بهداشت:

سرآمدی مدیریت سلامت متأثر از فرهنگ ایرانی است

معاون وزیر بهداشت سرآمدی مدیریت سلامت در ایران را متأثر از فرهنگ مردم دانست.

به گزارش خبرنگار ایکنا، علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراسم گسترش کشوری برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت با بیان اینکه امروز روز بزرگی برای حوزه بهداشت کشور است، گفت: امروز طرح گسترش هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح کشوری اجرا می‌شود. لذا باید از چهار دانشگاه و استانی که به عنوان پایلوت آن را انجام دادند تشکر کنیم، زیرا سبب شدند که ایرادهای طرح برطرف شود و امکان اجرای ملی و سراسری آن را ممکن کنند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نشان دادند که با زیرساخت‌های ایران تا چه حد می‌توانیم در برابر بحران‌های سلامت، مدیریت مناسب داشته باشیم. علت سرآمدی مدیریت سلامت در ایران فقط نظام شبکه‌ای بهداشت و درمان کشور نیست، بلکه فرهنگ مردم هم نقش بزرگی دارد.

معاون وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه نخستین‌بار است که همه کشور‌های جهان در برابر یک دشمن مشترک بی‌دفاع‌اند، گفت: کشورها باید از نقطه سرخط شروع کنند. این مسابقه برابر نشان می‌دهد که کشور‌ها چه توان علمی و مدیریتی برای شناسایی بیماری‌های ناشناخته و بحران‌های مختلف دارند. کرونا درس‌‌های بسیاری داشت و کشور‌هایی با امکانات بسیار عالی به زانو درآمدند.

وی تصریح کرد: کرونا ثابت کرد که که تنها امکانات سلامت جامعه را تأمین نمی‌کند، بلکه مهم‌ترین عامل موفقیت ما این بود که نظام سلامت تا دورترین روستا‌ها با مردم ارتباط داشت. می‌توانیم با راه‌اندازی مراکز سلامت به خانواده‌ها نزدیک‌تر شویم و نزدیک‌ترین پایگاه رسیدگی به بیماران بوده و این طرح کارآمد است. در طول مدتی که با کرونا درگیر بودیم، حسرت می‌خوردیم که‌ چرا این طرح ۴ ماه زودتر آغاز نشد و در این صورت تأثیرات گسترده و مثبت آن را می‌دیدیم.
انتهای پیام
captcha