فعالیت‌های قرآنی تعطیل‌شدنی نیست
کد خبر: 3902426
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴

فعالیت‌های قرآنی تعطیل‌شدنی نیست

رئیس هیئت مدیره مؤسسات قرآنی لرستان با تأکید بر این‌که فعالیت‌های قرآنی تعطیل‌شدنی نیست به ضرورت حضور مؤسسات قرآنی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی آموزش مجازی و از راه دور بیشتر مؤثر است.

فعالیت‌های قرآنی تعطیل‌شدنی نیست / لزوم حضور مؤسسات در فضای مجازیحجت‌الاسلام مهدی امیدیان، رئیس هیئت مدیره مؤسسات قرآنی استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان این‌که موقوفات قرآنی در استان لرستان کم است، اظهار کرد: اگر مشارکت مردم بیشتر شود قطعاً شاهد افزایش موقوفات قرآنی خواهیم بود از طرفی عمده موقوفات قرآنی در سال‌هایی اتفاق افتاده که مردم حس به کار قرآنی داشته و خودشان بانیان ترویج قرآن بودند.

وی با بیان این‌که دستگاه‌های حاکمیتی دست‌اندرکاران امر قرآن باید مؤسسات قرآنی را بیشتر مورد توجه قرار دهند، افزود: هر فعالیتی که با محوریت مردم اتفاق افتاده ماندگار بوده است و نمونه آن در هیئات مذهبی و مؤسسات قرآنی قابل مشاهده است.

امیدیان به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و با تأکید بر این‌که فعالیت‌های قرآنی تعطیل‌شدنی نیست به ضرورت حضور مؤسسات قرآنی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی آموزش مجازی و از راه دور بیشتر مؤثر است.

رئیس هیئت مدیره مؤسسات قرآنی با بیان این‌که باید از ظرفیت فضای مجازی در راهبرد کلان فعالیت‌های قرآنی استفاده شود، ادامه داد: اگر از ظرفیت فضای مجازی به‌درستی برای فعالیت‌های قرآنی استفاده شود دهکده جهانی به پای کرسی قرآن و قرآن خواهد نشست؛ لذا همین امر ضرورت حضور فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی را در فضای مجازی بیشتر می‌کند.

امیدیان در بخشی از سخنانش با اشاره به بیست و یکمین جلسه هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت لرستان که طی خردادماه جاری تشکیل شد، در رابطه‌ با مصوبات این جلسه، گفت: تسویه تمامی کلاس‌های آموزشی شش ماه دوم سال ۹۸ در رشته‌های روخوانی، مفاهیم و حفظ سه جزء، تسویه حق‌الزحمه ممتحنان حفظ سه جزء و حمایت بلاعوض از سه مؤسسه قرآنی دیگر چون روح‌الامین رومشکان، نورالعین ازنا و علی‌بن‌موسی الرضا(ع) دلفان از جمله مصوبات این جلسه بود.

وی با تأکید بر این‌که در این جلسه مقرر شد تا  خدمات اتحادیه صرفاً به تشکل‌هایی تعلق گیرد که حق عضویت خود را پرداخت می‌کنند، اضافه کرد: همچنین از دیگر مصوبات می‌توان به تمدید ثبت‌نام مربیان بیمه شده و نشده مؤسسات و تشکل‌های قرآنی تا آخر خرداد ـ افراد ثبت‌نام نشده با دارا بودن بیمه فعالان قرآنی، بیمه آن‌ها قطع خواهد شد ـ معرفی دو مؤسسه ساجدین دورود و ریحانةالنبی بروجرد جهت دریافت وام قرض‌الحسنه و  تقدیر از زحمات شبانه‌روزی ماه رمضان روح‌الدین بلواسی، سرپرست اتحادیه در راستای معرفی مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در صداوسیما، اشاره کرد.

امیدیان اضافه کرد: در پایان این جلسه مقرر شد تمامی مطالبات مؤسسات قرآنی در نشستی با مسئولان مربوطه مطرح شود و تا نتیجه نهایی پیگیری‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام
captcha