امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود
کد خبر: 3902539
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
آیت‌الله صفایی بوشهری:

امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود، گفت: میزان شناخت راه امام خمینی(ره) اسلام‌خواهی، عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و زمینه‌سازی ظهور مهدی آل محمد(ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، 12 خردادماه در جمع خبرنگاران فرارسیدن سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی را تسلیت گفت و اظهار کرد: امام راحل احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) در تمامی ابعاد اجتماعی، سیاسی و... بود.

امام جمعه بوشهر افزود: میزان شناخت راه امام خمینی(ره) اسلام‌خواهی، عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و زمینه‌سازی ظهور مهدی آل محمد(ص) و تحقق تمدن نوین اسلامی است. لذا، تنها راه تحقق این اهداف مجاهدت در این زمینه و ولایت‌مداری نسبت به ولی فقیه است.

‌آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: انقلابی بودن تنها راه تحقق اسلام ناب محمدی(ص) در شرایط کنونی است. همان چیزی که امام راحل عظیم‌الشأن بر آن توصیه داشتند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر آن تأکید می‌کنند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر بیان کرد: راه امام(ره) چون راه خدا و قرآن، و راه پیامبر عظیم‌الشأن و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، هرگز از بین نمی‌رود.

وی در ادامه به تکلیف حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی در خصوص‌ تربیت نسل آینده انقلاب اشاره کرد و افزود: حوزه‌های علمیه در طول تاریخ حیات خود هیچ‌گاه به این اندازه مؤثر و مورد توجه جهان نبوده است، به همین جهت باید تلاش انقلابی در این سطح در ابعاد معرفی اسلام، دفاع از اسلام و تربیت نیروهای عالم و انقلابی داشته باشند. همچنین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید در تربیت دانشمندان متدین و انقلابی و خودکفایی علمی، تولید و مرجعیت علمی ایران تلاش جهادی داشته باشند.

‌آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد: تمامی مسئولان در هر راه مسئولیتی باید با تلاش جهادی و منطبق با شرح وظایف خود، با ولایت‌مداری و وحدت کلمه در راه تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران بر مبنای پیشرفت و عدالت در پرتو اسلام، تقوا، اخلاق اسلامی و انقلابی، عمل و مجاهدت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به بهترین الگوی اجتماعی، الگوی انقلابی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است که خود را هزینه نظام و مردم کرد و نه نظام و مردم را هزینه کرد.

مؤلف کتاب «ولایتمداری؛ تنها حجت سیاسی ــ الهی» اظهار کرد: مردم عزیز ایران با رهبری امام راحل عظیم‌الشأن نهضت و انقلابی ایجاد کردند که در تاریخ جهان جایگاه ویژه‌ای دارد، به طوری که تمام نظام نوین سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان را متحول کرد. به همین جهت انقلاب و مردم جداشدنی نیستند و مردم عزیز ایران در مراحل مختلف مانند دفاع مقدس و زمان حاضر در جریان خدمت‌رسانی به هم، نشان داده‌اند که وفادار در مسیر انقلاب و تابع رهبری عظیم‌الشأن هستند.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی اگر بخواهند با راهپیمایی و نگاه انقلابی این انقلاب به سرانجام برسد باید همانند دوران دفاع مقدس همواره در صحنه تابع ولی فقیه و با مجاهدت و وحدت با روحیه انقلابی در راستای اهداف انقلاب مجاهدت کنند و سختی‌های این راه را بپذیرند که آینده روشن و امیدبخش است.
 
امام جمعه بوشهر شاخصه‌های انقلابی‌گری، تقوای جمعی، تقوای اجتماعی، حفظ شعارهای انقلاب، استقلال ملی و جهاد کبیر را از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه با اشاره به وظیفه همگانی اقشار جامعه و سایر کارگزاران نظام، گفت: پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن، رعایت تقوای دینی و سیاسی به عنوان وظیفه همگانی تمامی آحاد جامعه در دهه پیشرفت و عدالت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر یاد و خاطره شهدای 15 خرداد را گرامی داشت و اظهار کرد: 15 خرداد هیچ‌گاه از صفحه تاریخ ایران محو نخواهد شد؛ 15 خرداد آغازی بود برای کاری بزرگ و آن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بود.

‌آیت‌الله صفایی بوشهری تصریح کرد: انتخاب مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله سیدعلی حسینی خامنه‌ای (مدظله العالی) یک لطف و عنایات الهی به ایران اسلامی بود. وجود مبارک آن رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، نه تنها برای ایران بلکه برای جهان اسلام یک نعمت هست.

امام جمعه بوشهر گفت: جامعیت مقام معظم رهبری در تاریخ اسلام کم‌نظیر است. تنها راه موفقیت ایران پیروی از مقام معظم رهبری در تمامی عرصه‌ها است.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha