آموزه‌های سیاسی امام خمینی(ره) همچنان راهگشاست
کد خبر: 3902624
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

آموزه‌های سیاسی امام خمینی(ره) همچنان راهگشاست

در پیام استاندار کردستان به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آمده است: آموزه‌های امام خمینی مبنی بر لزوم ایستادگی در برابر تبعیض و تجاوز و زورگویی، همچنان راهگشاست و با توکل بر خدای یگانە و الگوپذیری از آموزه‌های الهی ایشان می‌توان گام‌های بلندتری در راە اعتلای اسلام و انقلاب‌ برداشت.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان، در پیامی سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رە) و قیام خونین ۱۵ خرداد را بە همە مردم ولایتمدار و انقلابی استان تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«چهاردە خرداد، یکی از غمبارترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی و حیات سیاسی مردم آگاه و متدین ایران در تاریخ معاصر به شمار می‌رود، روزی که مردم، رهبری فرزانه، سادە‌زیست و نماد مبارزە با کفر و اسکتبار ستیزی را از دست دادند.

در وضعیت کنونی کە جهان سرشار از ظلم و نابرابری است، آموزه‌های امام خمینی مبنی بر لزوم ایستادگی در برابر تبعیض و تجاوز و زورگویی، همچنان راهگشاست و با توکل بر خدای یگانە و الگو پذیری از آموزه‌های الهی و مهم آن شخصیت تاریخ‌ساز می‌توان گام‌های بلندتری در راە اعتلای اسلام و انقلاب‌ برداشت.

دیگر مناسبت اندوهناک خردادماە، قیام خونین مردم در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ است کە پس از دستگیری امام راحل توسط رژیم شاه صورت گرفت و در پی تظاهرات گستردە شمار زیادی از مردم انقلابی و جوانان عدالت خواە این مرز و بوم بە خاک و خون کشیدە شدند، این رویداد تاریخی نقطە عطفی در شروع انقلاب مستضعفان و فرودستان علیە ظلم حکومت شاهنشاهی بود کە در نهایت بە پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ماە ۵۷ ختم شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطرە شهدای انقلاب و خصوصا قیام خونین ۱۵ خرداد، سالگرد عروج ملکوتی وجانگداز حضرت امام خمینی(رە) را بە همە مردم انقلابی، متدین و فهیم استان کردستان تسلیت عرض می‌نمایم».

انتهای پیام
captcha