سنددار کردن ۳۰۰ موقوفه در سمنان
کد خبر: 3902687
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

سنددار کردن ۳۰۰ موقوفه در سمنان

مدیرکل اوقاف سمنان با بیان اینکه سند‌دار کردن موقوفات در این استان در دست اجراست، گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان تا پایان سال ۹۹ تعداد ۳۰۰ فقره سند مالکیت موقوفات صادر می‌شود.

سنددار کردن 300 موقوفه در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 13 خردادماه در دومین نشست مدیران کل اوقاف و امور خیریه و ثبت‌ اسناد و املاک استان با بیان اینکه تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ استاد مالکیت موقوفات یکی از اولویت‌های ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان و ثبت اسناد و املاک استان است، گفت: در این زمینه همکاری خوبی بین دو اداره‌کل برقرار است.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته در سال جاری مقرر شد نسبت به سنددار کردن 300 پلاک موقوفه، تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگی جدید 200 جلد و تثبیت مالکیت از طریق جانمایی در کاداستر برای 400 قطعه از موقوفات اقدام شود.

مدیرکل اوقاف سمنان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته تا اوایل خردادماه اقدامات میدانی متوقف مانده بود، متذکر شد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در سطح کشور و بر اساس ابلاغیه‌های هیئت دولت مقرر شد اقدامات میدانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

به گفته تدینی، با هدف تسریع در برطرف کردن مشکلات ثبتی املاک وقفی استان کارگروه مشترک استانی با عضویت مدیران کل، معاونان و کارشناسان دو دستگاه و مسئول کاداستر اداره‌کل ثبت‌ اسناد تشکیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان یادآور شد: طی نشست‌های برگزار شده در سال جاری بین دو دستگاه، مقرر شد اداره‌کل اوقاف آمار پلاک‌های فاقد سند مالکیت را به تفکیک شهرستان‌ها به اداره ثبت اعلام کند تا سرعت کار در اخذ اسناد بیشتر شود.

انتهای پیام
captcha