تناقض به سبک سعودی‌ها؛ کشتار یمنی‌ها و گریه برای آن‌ها
کد خبر: 3902860
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

تناقض به سبک سعودی‌ها؛ کشتار یمنی‌ها و گریه برای آن‌ها

عربستان سعودی 500 میلیون دلار برای حمایت از یمن اهدا می‌کند در حالی‌که برای نابود کردن این کشور 725 میلیارد دلار هزینه کرده است؛ تناقضی که به تامل و بررسی نیاز دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، عربستان سعودی در جریان کنفرانس مجازی که با هدف ادعایی جمع‌آوری کمک به یمن برگزار شد، از اهدای مجازی 500 میلیون دلاری به یمن خبر داد؛ کشوری که ائتلاف متجاوز سعودی طی شش سال گذشته آن را ویران کرده است.

بی‌تردید، عربستان سعودی هدف اول و آخرش از این کنفرانس ترمیم وجهه‌اش است که با خون کودکان، زنان و مردان یمنی آلوده شده است و حالا این کشور جنگ‌طلب پیشرو کمک به یمن شده و افتخار می‌کند که 500 میلیون دلار به این کشور اهداف خواهد کرد. ولی به نظر می‌رسد اعضای این کنفرانس که چشم‌هایشان را بر جنایات سعودی‌ها در یمن بسته‌اند، از این رژیم سوال نکرده‌اند که هزینه تجاوزش به یمن که چیزی از آن نمانده، چقدر است؟

نشریه «فارن پالسی» آمریکا در گزارشی به این سوال پاسخ داده و نوشته است: تلفات و خسارات عربستان سعودی در جریان تجاوزش به یمن تا سال 2019 میلادی افزون بر 725 میلیارد دلار بوده است و این پول‌ها اگر برای شکوفایی عربستان سعودی خرج می‌شود طرح چشم‌انداز 2030 ولیعهد آن بدون نیاز به اتخاذ اقدامات ریاضت اقتصادی وارد فاز اجرایی می‌شد؛ به‌ویژه این‌‌که هزینه‌های هنگفت تجاوز آن به یمن باعث رکود شدید اقتصاد این کشور شده است.

به نوشته این نشریه آمریکایی، این مبلغ گزاف برای کشتار کودکان و زنان یمنی و نیز ویران کردن زیرساخت‌های حیاتی این کشور هزینه شد و پول سعودی‌ها همچنین برای کشتار سوری‌ها و نابود کردن سوریه تلف شده است.

در تمامی احوال، اگر در نظر بگیریم که حتی نیم میلیارد دلاری که عربستان سعودی ادعای اهدای آن را به یمن کرده است دستاورد خواهد بود، این سوال مطرح می‌شود که آیا سعودی‌ها این مبلغ را واقعا به یمنی‌ها اهدا خواهند کرد؟

پاسخ این سوال ساده است؛ کافی‌ست گزارش «محمد العرب» خبرنگار تلویزیون سعودی «العربیه» را یادآوری کنیم که از ساخت فرودگاهی در «مأرب» یمن سخن گفت اما در پشت سر وی تنها بیابان خشک دیده می‌شد و هیچ پروژه ساخت و سازی دیده نمی‌شد. او گفت که اقدامات اولیه برای شروع پروژه آغاز شده و به شکلی سریع اجرای آن آغاز خواهد شد!

انتهای پیام
captcha