بازداشت بیش از ۱۰ هزار نفر در اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا
کد خبر: 3903007
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶

بازداشت بیش از ۱۰ هزار نفر در اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا

در اعتراضات این هفته آمریکا به تبعیض نژادی و رفتار وحشیانه پلیس این کشور، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در اعتراضات اخیر آمریکا به تبعیض نژادی، خشونت پلیس و مرگ شهروند سیاه‌پوست این کشور به نام «جورج فلوید»، تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر بازداشت شدند.

گفته می‌شود پلیس آمریکا روزانه بیش از هزار نفر از معترضین را در خیابان‌های آمریکا بازداشت می‌کند. در رأس تعداد بازداشت‌شدگان، لس‌آنجلس و در رتبه‌های بعدی نیویورک، دالاس و فیلادلفیا قرار دارند. اکثریت این افراد رفتار خشونت آمیزی نداشته‌اند.

در طول روزهای گذشته که اعتراضات در آمریکا به تبعیض نژادی به صورت مداوم بوده است، برخی مقامات این کشور مدعی شدند معترضین افرادی خارجی بوده و از بیرون ایالت‌ها برای آشوب به آنجا رفته‌اند.

اما شواهد چیز دیگری نشان می‌دهد، به طور مثال ۴۲ نفر از ۵۲ نفری که در طول یک روز در مینیاپولیس بازداشت شدند گواهینامه و مدارک مربوط به همین شهر را داشتند.

این در حالیست که در حال حاضر آمریکا در راس مبتلایان به ویروس جدید کرونا قرار دارد و مشخص نیست چه تعداد از دستگیرشدگان روانه زندان‌هایی شده‌اند که وضعیت کرونا در آن‌ها مشخص نیست.

کت راجرز، مدیر اجرایی دفتر انجمن وکلای ملی لس آنجلس، به خبرنگاران گفت از شنیدن این خبر شگفت زده شده و از دستگیرشدگان می‌خواهد با او در تماس باشند. 

راجرز گفت بعضی از افراد، مانند زنی که برای پیاده‌روی روزانه خود به بیرون رفته، به اشتباه از معترضان تشخیص داده شده و بازداشت شده است.

او گفت: «در دو سالی که اینجا هستم اعتراض‌های زیادی دیده‌ام، اما رفتار پلیس با معترضین تا این حد خشونت‌آمیز نبوده است.»

از تعداد بازداشت شدگان از عصر روز گذشته تاکنون خبری به دست نرسیده است.

هفته گذشته شهروند سیاه‌پوست غیرمسلح آمریکایی به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه سوتای آمریکا از سوی پلیس این شهر به طرز دلخراشی خفه شد.

انتشار ویدئویی در فضای مجازی که لحظات آخر زندگی جورج فلوید را نشان می‎دهد همچون بنزینی، آتش خشم مردم را شعله ور کرد. در این ویدئو این فرد چندین بار التماس می‎کند که ماموران پلیس به او کمک کنند و تکرار می‎ کند که نمی ‎تواند نفس بکشد. این التماس ‎ها در حالی است که مامور پلیس، این فرد را روی زمین خوابانده و با زانوی خود روی گلوی جورج فلوید فشار می ‎دهد.

معترضان در طول این هفته با تجمعات مکرر و گسترده خواهان پایان برخورد تبعیض آمیز پلیس با سیاه‌پوستان شدند.

انتهای پیام
captcha