۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در کردستان هیچ‌گونه علائمی ندارند
کد خبر: 3903038
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در کردستان هیچ‌گونه علائمی ندارند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان، اظهار کرد: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلایان دارای علایم شدید و ۵ درصد نیازمند بستری هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهزاد محسن‌پور، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان کردستان، اظهار کرد: طی دو هفته اخیر تاکنون تعداد موارد بستری، موارد سرپایی مشکوک و مبتلایان به کرونا ویروس خصوصاً در سنندج افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با پیک مجدد کرونا در سنندج مواجه هستیم، افزود: شهروندان اصول بهداشتی و مراقبت‌هایی را که روزهای اول شیوع کرونا در استان در پیش گرفته بودند مجدد مدنظر قرار دهند.

مسئول بخش علمی بیماری کرونا در کردستان، بیان کرد: از لحاظ امکانات بهداشتی، درمانی و دارویی در استان مشکل و کمبودی نداریم اما خستگی و فشار کاری همکاران تلاشگر جامعه بهداشت و درمان بیشتر شده است هرچند ما باجان و دل در خدمت مردم و تامین سلامتی آنان هستیم و دراین راه فعالیت‌های لازم را انجام می‌دهیم ولی مردم هم باید با رعایت اصول بهداشتی به فکر سلامتی کادر درمانی باشند.

محسن‌پور با بیان اینکه معیار تشخیص برای فرد مبتلا به کرونا نشانه‌های بالینی است، افزود: بر اساس هرآنچه که در سی‌تی اسکن ریه ارزیابی می‌شود، درمان را شروع خواهیم کرد.

وی خطاب به شهروندان بیان کرد: باید بپذیریم که کرونا دیگر با ما هم‌خانه شده بنابراین با رعایت اصول بهداشتی، رعایت فاصله یک و نیم متری و دوری از تجمع در مکان‌های پرتردد از خود و افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند، مراقبت کنیم.

وی با بیان اینکه کرونا ویروس نانجیبی است، ذکر کرد: رفتار این ویروس قابل پیش‌بینی نیست امکان دارد از لحاظ ماهیتی تغییر کند و با عوارضی همچون از دست دادن حس بویایی، علائم گوارشی، خستگی و کوفتگی بدن و سردرد خود را نشان دهد، بنابراین نباید ریسک کرد.

مسئول بخش علمی بیماری کرونا در کردستان با بیان اینکه کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند ۷۰ تا ۸۰ درصد آنان علائم خاصی ندارند، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد مبتلایان شدت بیماری و ۵ درصد نیازمند بستری و اقدامات اولیه بیماری هستند.

محسن‌پور استفاده از ماسک را جهت عدم انتشار ویروس کرونا ضروری برشمرد و یادآور شد: استفاده از ماسک حدود ۹۰ درصد مانع انتشار ویروس خواهد شد.

انتهای پیام
captcha