رؤیای آمریکایی سرابی بیش در این کشور نیست
کد خبر: 3903072
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹

رؤیای آمریکایی سرابی بیش در این کشور نیست

استاد دانشگاه آزاد کرمانشاه با اشاره به لزوم نگرش درخصوص وضع فعلی آمریکا و چهره‌ واضحی که از این جامعه پس از کرونا به نمایش درآمده، گفت: مرگ یک شهروند رنگین پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور که نماد امنیت است نشان می‌دهد رؤیای آمریکایی سرابی بیش در این کشور نیست.

فاطمه گرکانی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به واکاوی چهره داخلی آمریکا در دوران پس از کرونا، اظهار کرد: ویروس کرونا نقطه عطفی است تا جهالت و بی‌مایگی غیرقابل انکار جامعه آمریکا مشخص شود.

وی با اشاره به مرگ شهروند سیاهپوست آمریکایی در شرایطی که مردم این کشور با شرایط بدی ناشی از کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، افزود: قتل یک سیاهپوست به دست پلیس درکنار شرایط بد رسیدگی به سیاهپوستان در شرایط کرونا تنها یک امر را در ذهن متبلور می‌کند و آن تبعیض نژادی سیستماتیک در آمریکا است.

گرکانی با بیان اینکه تبعیض نژادی موضوع جدیدی در آمریکا نیست، تصریح کرد: با نگاهی به تمامی جنایاتی که آمریکا علیه بشر به‌نام حقوق بشر روا داشته با نگاهی به جامعه آمریکا وضعیت امروز نشان می‌دهد رؤیای آمریکایی در این کشور سرابی بیش نیست.

مدرس دانشگاه آزاد گفت: واقعیت کف جامعه آمریکایی را امروز می‌بینیم، از کشتار گرفته تا تبعیض اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای شهروندان ساکن در این کشور و مرگ یک سیاهپوست واقعیتی است از آمار حقیقی و تلخ برای رنگین پوستان سرزمین دروغین آزادی و دمکراسی و این نشان از آن دارد که تفکر نژادپرستانه بر سیستم اجرایی آمریکا حاکم است سیستمی که سراسر از دروغ و فریب و نیرنگ است.

وی با اشاره به اینکه امروز کرونا چهره واقعی آمریکا را به دنیا نشان داد، افزود: در بحث میزان مرگ و میر و ابتلا به کرونا رنگین پوستان جامعه آمریکا وضعیت وخیمی داشته‌اند اما این چیز جدیدی در جامعه آمریکایی نیست ولی بحث بیماری و شیوع کرونا پرده از نقاب دروغین حقوق بشری آمریکا برداشت و حال جای این سؤال و پرسش مطرح است امنیت، ثبات و استقلال و یک خانواده گرم که آمریکا دنیا را به سوی آن فراخوانده و هر کشور که برخلاف آن حرکت کند را در جامعه بشری متهم به نقض حقوق انسانی می‌کند امروز در این کشور حتی ردی از آن دیده می‌شود و آیا آمارهای رسمی از 41 میلیون شهروند گرسنه در آمریکا حکایت از آن رؤیای آمریکایی دارد.

گرکانی بیان کرد: در بخش تبعات اقتصادی رنگین پوستان درصدر افرادی قرار دارند که شغل خود را بواسطه بحران بوجود آمده ناشی از کرونا از دست داده‌اند امروز ابعاد نقض حقوق انسانی در آمریکا آنچنان گسترده است که دو رویی و تزویر حکام آمریکایی را به وضوح به تصویر می‌کشد.

وی در پایان با بیان اینکه آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر و بزرگترین حامی آن معرفی می‌شود، گفت: مسائل موجود در آمریکا که امروز دنیا آن را به چشم می‌بینند تنها گواه یک امر است و آن بی‌پایه بودن اتهام‌های نقض حقوق بشر از جانب این کشور به سایر کشورهاست که باید همه آن را درک کنند.

انتهای پیام
captcha