کرونا ۱۴۰ میلیارد ریال به اهالی فرهنگ و هنر ایلام خسارت وارد کرده است
کد خبر: 3903092
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
عمران خودآموز:

کرونا ۱۴۰ میلیارد ریال به اهالی فرهنگ و هنر ایلام خسارت وارد کرده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: با شیوع کرونا، فعالیت‌های فرهنگی و هنری به دلیل وجه تجمعی بودن، جزء اولین فعالیت‌هایی بودند که تعطیل و صنوف فرهنگی، هنری متحمل ضرر شدند.

کرونا ۱۴۰ میلیارد ریال به اهالی فرهنگ و هنر ایلام خسارت وارد کرده است
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، هفدهم خرداد‌ماه، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا فعالیت‌های فرهنگی،هنری جزو اولین فعالیت‌های عمومی و اجتماعی بودند که به دلیل وجه تجمعی بودن تعطیل و صنوف فرهنگی، هنری متحمل ضرر شدند، تصریح کرد: مبلغ خسارت ناشی از این امر، ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی ادامه داد: هنرمندان در سه رسته هنری، فرهنگی و رسانه‌ای که بر اثر کرونا متضرر شده بودند در ۲ قالب شامل برنامه‌های تدارک دیده که امکان اجرای آن وجود نداشت و همچنین هزینه فرصت‌های از دست رفته، خسارت برآنها برآورد شد.
خودآموز گفت: فضاهایی نظیر سینماهای ایوان، آبدانان، ایلام و سایر فضاهای فرهنگی که به دولت اجاره می‌پرداختند برای بخشودگی اجاره آنها مکاتبه با وزارت ارشاد انجام شد که در سطح‌ کشور تجمیع و از سوی هیات دولت به وزارت ارشاد اختیار امهال یا بخشش داده شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: نخستین اقدام در حمایت از اهالی فرهنگ و هنر، رایزنی برای بخشش اجاره فضاهای فرهنگی متعلق به فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که به بخش خصوصی واگذار شده بودند.
وی تصریح کرد: مبلغ خسارت ۱۴۰میلیارد ریالی اهالی فرهنگی، هنر و رسانه استان به وزارت ارشاد اعلام و همراه با خسارت سایر استان‌ها تقدیم هیات دولت شده است.
انتهای پیام
captcha