فقدان مرد جهادگر ایکنا 3 ساله شد
کد خبر: 3903213
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

فقدان مرد جهادگر ایکنا 3 ساله شد

امروز 17 خردادماه، سالروز شهادت حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایکنا و 15 نفر از شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی در سال 96 است؛ مردی که جهادگری و انقلابی‌گری از خصایص بارز فعالیت‌هایش بود.

به گزارش ایکنا، امروز، 17 خردادماه، سالروز شهادت شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، مدیرعامل اسبق خبرگزاری ایکنا، از فعالان جامعه قرآنی کشور و از اعضای دفتر نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی، است.

حجت‌الاسلام تقوی سال 96 در حمله تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی در اتاق محل کار خود در مجلس به شهادت رسید. در این حادثه 15 نفر دیگر از افراد حاضر در مجلس به شهادت رسیدند.

شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی در 29 شهریور 1349 در روستای جورد از توابع شهرستان رودهن در خانواده‌ای از سادات مذهبی دیده به جهان گشود؛ جد ایشان به امامزاده موسی مبرقع واقع در محله چهل اخترون قم می‌رسد که فرزند بلافصل امام جواد(ع) است. آنگونه که اطرافیان نقل می‌کنند، برخی سخنان و رفتارش در کودکی حاکی از بلندنظری و روحیه والایش بود. از همین رو از کودکی به عنوان برادر بزرگ‌تر دغدغه آینده خواهران و برادرانش را داشت و به فضای تربیتی آنها بی‌تفاوت نبود.

با شروع جنگ علی‌رغم سن کم، چندین بار راهی جبهه‌ها شد و در نهایت با دست‌کاری در شناسنامه‌ حضورش را در جبهه‌ها دائمی‌ کرد. بعد از مدتی تحت آموزش‌های تیپ تخریب سیدالشهدا(ع) قرار گرفت و رزمنده‌ای ورزیده شد؛ روحیه رزمندگی و جهادگری او در تمام مراحل مختلف آموزشی و عملیات جنگی مشهود بود. وی در عملیات‌های مختلف شرکت کرد تا اینکه در عملیات کربلای 5 از ناحیه دست چپ مجروح و به درجه جانبازی نائل و برای مداوا به بیمارستان امام خمینی(ره) مشهد برده شد. وی پس از مجروحیت نیز دوباره عازم میدان جنگ شد و تا پایان دوران دفاع مقدس در میدان‌های نبرد حضور داشت.

با پایان جنگ اما مبارزه حجت‌الاسلام تقوی به اتمام نرسید. وی در سال 67-68 به قم رفت و مشغول تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه این شهر شد؛ تقریباً یک سال بعد ازدواج کرد و در کنار درس و زندگی جدید فعالیت‌های تبلیغی خود را آغاز کرد. البته عشق و محبت ویژه ایشان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) منزل این روحانی پرتلاش را به محلی برای ذکر یاد ائمه(ع) تبدیل کرد.

توکل و توسل از جمله ویژگی‌های اخلاقی‌ای است که خانواده و دوستانش همیشه در اعمال و رفتار این شهید به صورت بارز مشاهده کرده‌اند. وی در ادامه با ورود به نهاد رهبری در امور دانشگاه‌ها در دانشگاه امام حسین(ع) و هنر مشغول به کار و بعد از مدتی مدیر عامل خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و مدیر عامل سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور شد.

حجت‌الاسلام تقوی از ظرفیت‌ روحیه جهادی و انقلابی والایی برخوردار بود و توانست در مجموعه‌هایی که کار می‌کرد تحولی اساسی و چشمگیر و ارتباطی مفید را بین دانشگاه و حوزه برقرار کند.

وی در ادامه فعالیت‌های فرهنگی خود به درخواست علیرضا زاکانی، نماینده مجلس، در سمت معاونت فرهنگی ایشان مشغول به کار شد و بعد از یک دوره به درخواست حاجی دلیگانی، نماینده مجلس، فعالیت‌ خود را در مجلس ادامه داد؛ شهید تقوی حین انجام وظیفه در جلسه‌ای که مسائل فرهنگی از جمله زنان و سند 2030 را بررسی می‌کرد به فیض عظیم شهادت نائل شد.

مطلب قابل تأمل و توجه در مورد این شهید، دغدغه‌مندی و ظرفیت بالای او در پذیرش مسئولیت‌های مختلفی بود که در آن نوعی جهادگری و انقلابی‌گری دیده می‌شد؛ گویی همه جا و همه مقاطع برایش میدان جنگ و مبارزه بود و فقط نوع عملیات‌ها فرق داشت. در تمام این مسئولیت‌ها در راستای تحقق گفتمان انقلاب اسلامی براساس منویات مقام معظم رهبری، که توجه اصلی ایشان به خواص جامعه بود، تمام عزم خود را جزم کرد که بتواند با تفکر انقلابی و ایمانی یک برنامه قوی و کاربردی را ارائه دهد. تشکیل جلسات تربیتی نیروهای طلبه درباره گفتمان انقلاب اسلامی، خود گواهی بر این روحیه والا و مجاهدت شبانه‌روزی این شهید است.

یادآور می‌شود جمعی از مدیران سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور به همراه خانواده شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی فردا، هجدهم خرداد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر سر مزار وی حاضر می‌شوند و به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام می‌کنند.

روحش شاد، راهش پررهرو

انتهای پیام
captcha