راه‌اندازی 10 هزار و ۵۰۰ شغل جدید برکت در خراسان جنوبی
کد خبر: 3903241
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

راه‌اندازی 10 هزار و ۵۰۰ شغل جدید برکت در خراسان جنوبی

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه‌اندازی ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل جدید در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا به‌ نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام،‌ امیرحسین مدنی، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی و پروژه‌های عمرانی برکت در شهرستان نهبندان، گفت: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی سه هزار و 500 طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در استان خراسان جنوبی هدف‌گذاری کرده است که ایجاد کسب و کار‌های خرد و خانگی برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۴۲۴ روستا و ۱۱ شهرستان نهبندان، سربیشه، بیرجند، درمیان، خوسف، طبس، قائنات، زیرکوه، بشرویه، فردوس و سرایان در استان خراسان جنوبی تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی و عمرانی این بنیاد قرار دارند.

مدنی با اشاره به فعالیت ۲۸ مجری و تسهیل‌گر در استان خراسان جنوبی گفت: تا به امروز ۱۴۷۰ طرح اشتغال‌زایی برکت در مناطق محروم استان به بهره‌برداری رسیده که باعث فراهم آمدن ۴۴۱۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم شده است.

وی اعتبار صرف شده برای ۴۴۱۰ شغل برکت در سال گذشته را ۱۴۳۷ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: همچنین ۱۲۵۹ طرح اشتغال‌زایی دیگر در استان خراسان جنوبی در شرف راه‌اندازی است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در شهرستان نهبندان نیز گفت: ۶ مجری و تسهیل‌گر بنیاد تا به امروز ۴۰۰ طرح اشتغال‌زایی در نهبندان را با اعتباری بالغ بر ۳۹۲ میلیارد ریال به طور کامل عملیاتی کرده‌اند که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای هزار و 200 متقاضی شده است.

مدنی افزود: همچنین برای سال جاری نیز ایجاد ۵۸۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در نهبندان هدف‌گذاری شده است که راه‌اندازی نزدیک به هزار و 750 شغل را به دنبال خواهد داشت.

وی درباره طرح‌های عمرانی و زیربنایی برکت در شهرستان نهبندان هم توضیح داد: ۶۰ پروژه شامل ۲۹ مدرسه، هفت مرکز فرهنگی مذهبی، چهار مرکز بهداشتی درمانی، ۱۶ طرح آب‌رسانی، سه طرح راه‌سازی و یک مجموعه ورزشی در نهبندان با اعتباری بالغ بر ۱۴۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: شهرستان نهبندان از جمله مناطق محروم و کم‌تر برخوردار استان خراسان جنوبی به‌شمار می‌رود و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام تا به امروز با اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، عمرانی و عمومی در این شهرستان مرزی و محروم، نقش مهم و مؤثری را در محرومیت‌زدایی از این منطقه و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان آن ایفا کرده است.

مدنی با اشاره به دیدارش با محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: در این جلسه، گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بنیاد برکت و روند پیشرفت طرح‌های اشتغال‌زایی و زیربنایی بنیاد در استان ارائه شد. استاندار نیز ضمن قدردانی از این اقدامات، بر همکاری و همراهی تمامی داستگاه‌های اجرایی استان با بنیاد تأکید کرد.

بازدید از مراحل احداث مدرسه ۱۲ کلاسه شهید بصیری‌پور در بیرجند، قنوات مرمت شده و مسجد در حال احداث روستای مود، جلسه با فرماندار نهبندان و دیدار و گفتگو با مجری و تسهیل‌گران اشتغال‌زایی استان از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل بنیاد برکت به خراسان جنوبی بود.
انتهای پیام
captcha