واکنش‌ها به رأی اعتماد پارلمان و تکمیل کابینه عراق
کد خبر: 3903295
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶

واکنش‌ها به رأی اعتماد پارلمان و تکمیل کابینه عراق

رأی مثبت پارلمان عراق به وزرای پیشنهادی و تکمیل وزارت‌خانه‌های باقیمانده از کابینه این کشور، با استقبال شخصیت‌های داخلی و خارجی روبرو شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه نیوز، در پی رأی اعتماد پارلمان عراق به وزرای پیشنهادی مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر و تکمیل کابینه این کشور، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت عراق این اقدام را یک پیروزی ملی خواند.

حکیم در توئیتی نوشت: رأی مجلس نمایندگان به نامزدهای وزارتخانه‌های باقیمانده، یک پیروزی ملی مشترک بین دو قوه مقننه و مجریه است. وی افزود این امر، حکومت را در برابر چالش فراهم کردن زمینه‌های رسیدگی به مشکلات بهداشتی، اقتصادی، امنیتی و برآورده کردن خواسته‌های مشروع تظاهرات‌کنندگان و انجام اقدامات لازم برای انتخابات زودهنگام قرار می‌دهد.
 
از سوی دیگر سفیر انگلیس در عراق در واکنش به تکمیل کابینه این کشور اعلام کرد انگلیس در عمل از عراق حمایت خواهد کرد.

استیفن هایکی، سفیر انگلیس در توئیتی اعلام کرد: تبریکات گرم خود را برای تشکیل کابینه به کاظمی تقدیم می‌کنم.

الکاظمی در توییتی نوشت: تکمیل کابینه وزارتی با رأی مجلس نمایندگان به افرادی که معرفی کردیم، انگیزه دیگری برای اجرای برنامه کابینه، عملی کردن ضرورت‌های مرحله فعلی و پایبندی به وعده‌های ما در برابر مردمی است که منتظر عمل هستند، نه حرف.

کاظمی در ادامه نوشت: از مجلس نمایندگان به دلیل اعتماد دوباره به دولت تشکر می‌کنم. این خط شروع جدیدی است که با قاطعیت و ثبات طی می‌کنیم.

مجلس نمایندگان عراق امروز به کاندیداهای پیشنهادی برای وزارت‌خانه‌های خارجه، نفت، فرهنگ، تجارت، مهاجرت، کشاورزی و دادگستری رأی اعتماد داد.
 
انتهای پیام
captcha