علی متقیان، رئیس آموزشوپرورش استثنایی استان، در گفتوگو با ایکنا از خراسان شمالی، اظهار کرد: با اشاره به تغییرات برگزاری فرآیند سنجش امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال این طرح بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا و با تغییراتی که در پایگاهها ایجاد شده است.
وی ادامه داد: این طرح در 12 پایگاه سنجش در استان به اجرا در خواهد آمد که در این طرح نوآموزان به لحاظ سلامت جسمانی (بینایی، شنوایی و جسمی -حرکتی) و آمادگی تحصیلی مورد بررسی و غربالگری قرار میگیرند.
متقیان در همین رابطه افزود: در این دوره از طرح سنجش به علت شرایط به وجود آمده به علت شیوع ویروس کرونا فقط نوآموزان بدو ورود مورد سنجش قرار میگیرند و سنجش نوآموزان پیش دبستانی به زمان دیگری موکول شده است که در صورت اخذ مجوزهای لازم اطلاع رسانی خواهد شد.
وی به تغییرات آماری در میزان پذیرش پایگاههای سنجش اشاره کرد و افزود: در سطح استان تمامی پایگاهها با درجه (ب) ، روزانه تعداد 20 نوآموز را مورد ارزیابی و سنجش قرار میدهند، که نسبت به سنوات گذشته تعداد 23 نفر از آمار پایگاههای اولیه (الف) به جهت رعایت فاصلهگذاری اجتماعی و اجرای پروتکلهای بهداشتی کاسته شده است. همچنین با توجه به نوبت گیریهای سیستمی با فاصله 30 دقیقهای، والدین موظفند راس ساعت مقرر که در برگه نوبت اینترنتی ثبت شده در پایگاه سنجش حضور یابند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با اشاره به رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در فرآیند سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، تصریح کرد: مواد ضدعفونی، دستکش و ماسک برای تمامی پایگاهها فراهم گردیده و جهت ارزیابی نوآموزان از پکیجهای جداگانه استفاده خواهد شد؛ همچنین والدین محترم بایستی ضمن همراه داشتن ماسک و دستکش و رعایت پروتکلهای بهداشتی خود و فرزندشان، با اصل شناسنامه کودک، اصل شناسنامه والدین، پرینت برگه نوبت عکسدار، کارت واکسن و کارت بانکی، همراه با نوآموز راس ساعت مقرر در پایگاه حضور یابند.
رئیس آموزشوپرورش استثنایی خراسان شمالی با اشاره به زمان نوبت گیری و آغاز فرآیند سنجش، افزود: نوبت گیری طرح سنجش از نیمه دوم تیرماه آغاز و فعالیت پایگاهها از ابتدای مرداد انجام خواهد شد، نوبت گیری توسط مدیران و بعد از پیش ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد انجام شده و برگه نوبت مراجعه در اختیار والدین قرار داده خواهد شد، در این برگه اطلاعات زمان و مکان مراجعه درج شده است.
انتهای پیام