ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ استان‌های مختلف در تولید برنامه‌های معارفی
کد خبر: 3903555
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
فارسیجانی تأکید کرد:

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ استان‌های مختلف در تولید برنامه‌های معارفی

تهیه‌کننده پیشکسوت رسانه ملی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌ استان‌های مختلف در تولید برنامه‌های معارفی و قرآنی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست بررسی برنامه‌های معارفی رسانه ملی طی رمضان سال ۹۹، عصر امروز، ۱۸ خردادماه در سالن اجتماعات ایکنا برگزار شد.

پرویز فارسیجانی، از تهیه‌کنندگان پیشکسوت رسانه ملی در این نشست با بیان اینکه بخش معارفی از مظلوم‌ترین مجموعه‌های رسانه ملی بوده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بازدیدی که از سازمان صدا و سیما داشتند، بیان کردند که «مدیران و برنامه‌سازان بهترین اقدامات و بیشترین هزینه‌ها را برای برنامه‌های معارفی داشته باشند»، ولی متأسفانه همواره ضعیف‌ترین برنامه‌ها و کمترین بودجه‌ها در این زمینه تولید شده و تخصیص یافته است.

تهیه‌کننده برنامه «گستره شریعت» شبکه چهارم سیما با بیان اینکه دغدغه مسئولان در حوزه عمل تنها جذب مخاطب به هر قیمتی است، ادامه داد: دغدغه اصلی این است که موضوعات معارفی باید به زبان هنر در رسانه ملی تولید و ارائه شود.

فارسیجانی ضمن تأکید بر ایجاد گروه فیلم و سریال در شبکه قرآن و معارف سیما، بیان کرد: متأسفانه تا به امروز گروه‌های معارفی اجازه ورود به حوزه سریال را نداشته‌اند و در این رابطه باید نگاه مسئولان تغییر پیدا کند.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه دغدغه رسانه ملی باید ترویج دین و معارف اسلامی باشد، به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «هدف اصلی در رسانه ملی متدین‌سازی مردم است»، گفت: این موضوع باید در حوزه سیاست‌ها و مدیریت شبکه حتماً لحاظ شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه سریال‌های رسانه ملی رنگ و بوی دینی ندارد، تصریح کرد: ایجاد تنوع در رسانه ملی و تولیدات معارفی، توجه به شرایط روز و نیاز مخاطب، در نظر گرفتن بهترین ساختار برای تولید برنامه‌های معارفی، پرهیز از مستقیم‌گویی در حوزه معارف دینی و ارائه مفاهیم معارفی با زبان هنر و ایجاد جذابیت فراوان در برنامه‌های معارفی از جمله مسائلی است که مسئولان رسانه ملی باید در نگاه خود به برنامه‌های معارفی در نظر بگیرند.

فارسیجانی در پایان اظهار کرد: جلوگیری از تولید برنامه‌های متناقض و مخالف با معارف دینی، بررسی محتوایی کلیه سریال‌ها و فیلم‌های تولیدی در شبکه‌های مختلف رسانه ملی در شورای معارف سیما و بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور در تولید برنامه‌های معارفی، از دیگر نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام
captcha