صدور مجوز بازگشایی مشروط مساجد انگلیس از هفته آینده
کد خبر: 3903677
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

صدور مجوز بازگشایی مشروط مساجد انگلیس از هفته آینده

دولت انگلیس اعلام کرد عبادتگاه‌های این کشور از جمله مساجد، از هفته آینده می‌توانند با شرایط خاص بازگشایی شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از فایوپیلارز، تصمیم دولت انگلیس برای بازگشایی عبادتگاه‌ها در پی مذاکرات بین دولت و نمایندگان ادیان اصلی این کشور در کارگروه مکان‌های عبادی به ریاست رابرت جنریک، وزیر جوامع اقلیت این کشور، گرفته شد.

در این کارگروه یک عضو مسلمان به نام شیخ عاصم یوسف، از اعضای شورای علما و امامان جماعت انگلیس، حضور دارد.

دولت می‌گوید: تصمیم بازگشایی مراکز عبادی به معنی به رسمیت شناختن مزایای روحی و روانی برای افرادی است که قادر به عبادت کردن در عبادتگاه‌های دین خود هستند و برخی افراد نمی‌توانند با عبادت در خانه این آرامش روحی را به دست آورند.
 
این کارگروه می‌گوید: بازگشایی تنها در صورتی مجاز است که با ضدعفونی کامل فضاهای مشترک و شستشوی دست‌ها در ورودی و خروجی‌ها همراه باشد و نمازگزاران سجاده‌های شخصی خود را همراه داشته باشند، اما برگزاری نمازهای جماعت یا عبادت‌های گروهی هنوز امکان‌پذیر نیست. در همین حال، شورای مسلمانان انگلیس گفته است که دستورالعمل دولت در مورد مسلمانان روشن نیست.
 
هارون خان، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس، می‌گوید: مساجد در درجه اول برای نماز جماعت هستند، بنابراین در حال حاضر عدم اطمینان و نگرانی قابل توجهی از سوی رهبران مساجد در مورد چگونگی اجرای مقررات جدید وجود دارد.
 
وی افزود: شورای مسلمانان بریتانیا طی چند هفته گذشته با صدها مسجد و ده‌ها انجمن اسلامی منطقه‌ای و ملی، مشورت و همکاری نزدیکی داشته و واضح است که جوامع مسلمان به صورت فعالانه برنامه‌ریزی کرده‌ و پیش از ابلاغ دستورالعمل‌های رسمی دولت انگلیس برای چالش‌های پیش رو در صورت بازگشایی مساجد تدابیری اندیشیده‌اند.
 
هارون خان تأکید کرد: از دولت می‌خواهیم كه دستورالعمل‌های شفاف و بدون ابهامی داشته باشد تا مسئولان مساجد، كارکنان، داوطلبان و سایر افراد شفافیت لازم را به منظور امکان برنامه‌ریزی مؤثر برای اطمینان از ایمنی و سلامت همگان داشته باشند.
انتهای پیام
captcha