اغلب طرح‌های احیای دریاچه ارومیه امسال به پایان می‌رسد
کد خبر: 3903687
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

اغلب طرح‌های احیای دریاچه ارومیه امسال به پایان می‌رسد

معاون رئیس‌جمهور گفت: امسال اغلب طرح‌های احیای دریاچه ارومیه از جمله سد کانی‌سیب به پایان می‌رسد.

اغلب طرح‌های احیای دریاچه ارومیه امسال به پایان می‌رسدبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به همراه عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح امروز، 19 خرداد ماه در سفری یک روزه با هدف بازدید از طرح‌های احیای دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کردند.

معاون رئیس‌جمهور در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریاچه ارومیه که روزگاری در مرز خشک شدن کامل قرار داشت در سال‌های اخیر به لطف بارش‌های الهی و اجرای طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه جانی دوباره گرفته است.

محمدباقر نوبخت افزود: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه از سال 93 آغاز شده و همچنان ادامه دارد و امسال بخش عمده‌ای از این طرح‌ها به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طول این سال‌ها تراز دریاچه ارومیه افزایش 26 سانتی‌متری داشته است، ادامه داد: وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر برابر با یک هزار و 89 کیلومتر است و بررسی آمارها نشان از موفقیت‌آمیز بودن طرح‌ها دارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از طرح‌های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه طرح سد کانی‌سیب پیرانشهر است، تصریح کرد: این طرح در دی ماه امسال به بهره‌برداری رسیده و در آن صورت سالانه 600 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال می‌یابد.

احیای دریاچه ارومیه تا سال 1406

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این بازدید گفت: 300 میلیارد تومان برای انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه با دستور رئیس جمهور اختصاص داده شده است.

عیسی کلانتری تصریح کرد: با تکمیل این طرح بزرگ و سایر طرح‌های احیای دریاچه ارومیه، این دریاچه تا سال 1406 به طور کامل احیا خواهد شد.

گفتنی است، معاون رئیس جمهوری و هیات همراه پس از بازدید از سد کانی سیب از پرتال ورودی، میانی و خروجی خط انتقال آب به دریاچه ارومیه نیز به صورت هوایی بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha