تجلیل از شاعران پویش «فلسطین آزاد» در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3903792
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

تجلیل از شاعران پویش «فلسطین آزاد» در آذربایجان‌غربی

مراسم تجلیل از شاعران آئینی پویش ملی «فلسطین آزاد» روز گذشته، ۱۹ خردادماه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

آزادی فلسطین آرمان رهبری و شهید سلیمانی است.به گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، مصطفی قلیزاده‌علیار، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 19 خردادماه در نشست تجلیل از شاعران آئینی پویش ملی «فلسطین آزاد» در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در آستانه روز جهانی قدس، پویش ملی «فلسطین آزاد» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از ۲۴ اردیبهشت‌ماه در استان آذربایجان غربی برگزار شد.

وی با اشاره به شرایط برگزاری پویش افزود: در «پویش ملی فلسطین آزاد» شعرخوانی شاعران سراسر کشور که با موضوع فلسطین و مردم مظلوم آن مطرح شد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس این طرح شاعران آذربایجان‌غربی آثار ادبی خود را به زبان‌های ترکی و فارسی در قالب ویدیو سلفی تولید کرده و در انتهای اشعار خود با دعوت یکی از شاعران کشور جهت پیوستن به این پویش اقدام کردند. آثار تولیدی در این موضوع تا دوم خرداد ماه در فضای مجازی منتشر و در معرض بازدید قرار گرفت که با استقبال خوبی رو به رو شد.

قلیزاده‌علیار بیان کرد: باید از هنرمندانی که در این پویش شرکت کرده و اشعاری با موضوع هشتگ فلسطین آزاد سرودند و در آرمان رهبری و شهید سلیمانی مشارکت کردند تشکر و قدردانی بعمل آورد.

وی افزود: فلسطین نماد آزادی تمام سرزمین‌های اسلام است و تنها به قدس و فلسطین محدود نمی‌شود روز جهانی قدس امسال متفاوت از سال های گذشته بود زیرا ویروس کرونا و دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با این بیماری باعث شد که روز جهانی قدس به صورت راهپیمایی برگزار نشود. ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن موجب نمی‌شود که مسئله اول جهان اسلام به فراموشی سپرده شود قدس شریف و فلسطین یک دغدغه فراملی است و جنبه انسانی و دینی دارد.

قلیزاده‌علیار اظهار کرد: حدود 20 نفر از شاعران سطح استان و حتی از استان‌های دیگر و کشور عراق سروده‌های خود را منتشر کردند. با احتساب آثار دریافتی، آذربایجان‌غربی دارای بیشترین اشعار منتشره در فضای مجازی در این زمینه است که آثار ارسالی به‌صورت مکتوب و تصویری بود.

دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است

احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی، نیز اظهار کرد: کرونا باعث به‌وجود آمدن ۲ فرصت برای ما شد، که اولی شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی بود. دومین فرصت نیز استفاده از فضای مجازی برای شرکت در پویش هشتگ فلسطین آزاد است که شاعران آذربایجان‌غربی در این زمینه درخشیدند، نوع واکنش و حضور هنرمندان استان چشمگیر، ارزشمند و قابل تقدیر است.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی ادامه داد: حدود ۱۵ فایل ویدئویی در فاصله اندکی در زمینه پویش ضبط و منتشر شد و در این پویش ۱۹ نفر شرکت کرده بودند.

هوشمند با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد قدس، بیان کرد: روز قدس بسیار مهم است و صرفاً این نیست که از یک ملت مظلوم که از میهن و خانه خود رانده شده حمایت کنیم، در واقع با این کار با یک نظام سیاسی ظالمانه و استکباری مبارزه می‌کنیم، امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقت است.

وی با با بیان اینکه قدس برای ما بسیار ارزشمند است، ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیست ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و حکومت آمریکا نیز در حال فروپاشی است، پس جامعه هنرمندان کشور باید با استفاده از ابزار هنر در راستای تحولات و آشکارسازی هویت جعلی صهیونیست محتوای هنری تولید کرده و آرمان‌های مقام معظم رهبری را تحقق بخشند و در جهت برآورده ساختن انتظارات ولی امر مسلمین جهان بکوشند.

هوشمند قره‌باغ اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری راهبردی جامع در اختیار ما قرار می‌دهد که امسال رهنمون‌های ایشان بیش از گذشته نمایان شده و به دلیل شیوع بیماری کرونا راهپیمایی روز قدس انجام نشد، حوزه هنری به این نتیجه رسید که با استفاده از پتانسیل‌های هنری از جمله، شاعران، نویسندگان و سایر هنرمندان پویش فلسطین آزاد را برگزار کنند. ۹۹۲ پست به مدت محدود منتشر شد که هر پست بیش از ۱هزار و ۴۰۰ لایک و میانگین بازدید هر پست ۲هزار بود و ۱۷۶ شاعر در کل کشور آثار را در صفحات خود منتشر کردند.

وی افزود: می‌توان در زمینه هنر از هر فضایی استفاده کرد و تأثیر مثبتی بر جای گذاشت و با اصول موازین بهداشتی از تیرماه امسال فعالیت کانون‌ها آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha