نشر برنامه‌های انقلابی در فضای مجازی؛ لبیک به فرمان رهبری
کد خبر: 3903846
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
امام جمعه قشم بیان کرد؛

نشر برنامه‌های انقلابی در فضای مجازی؛ لبیک به فرمان رهبری

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در مورد استفاده بهینه از فضای مجازی، گفت: تولید و نشر برنامه‌های فرهنگی و انقلابی در فضای مجازی می‌تواند تأثیر بسیاری با توجه به ظرفیت این رسانه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم، امام جمعه شهرستان قشم، 19 خردادماه در آیین تجلیل از فعالان برنامه‌ساز ماه مبارک رمضان در فضای مجازی، گفت: اقدامات شایسته جوانان انقلابی و مسجدی قشم در بحث تولید محتوا و فعالیت‌های مجازی در قالب فرهنگی، مذهبی و اجتماعی لبیک و پاسخ به فرمان ولی امر مسلمین جهان است که با اقبال و استقبال مردم روبرو شده است.

امام جمعه شهرستان قشم در این آیین که از اعضای مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) و کانون فرهنگی هنری محبان‌الرضا(ع) قشم تجلیل شد، اظهار کرد: فعالیت این دو مجموعه در کنار هم اتفاق مبارکی است که ثمره آن عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص استفاده بهینه از فضای مجازی و اقدامات خودجوش فرهنگی است.

وی حضور جوانان در برنامه‌های فرهنگی و انقلابی را اثربخش دانست و گفت: تولید و نشر برنامه‌های فرهنگی و انقلابی در فضای مجازی می‌تواند تأثیر بسیاری با توجه به ظرفیت این رسانه داشته باشد که جای دارد از همه جوانان که دست‌اندرکار این شبکه تلویزیونی اینترنتی به‌ویژه حجت‌الاسلام سجاد بازماندگان به‌عنوان برنامه‌ساز این شبکه تشکر کنم.

تارم در بخش دیگری از سخنان خود وجود ویروس کرونا در جهان را دارای خیر و برکاتی دانست و اظهار کرد: کرونا سبب شد عجز و ناتوانی ابرقدرت‌های جهان در مقابل این ویروس برملا شود و این در حالی است که کشور تحریم شده ایران توانسته است آن را مدیریت و کنترل کند.

وی ادامه داد: اقدامات شایسته جوانان جهادی در زمینه تهیه و تولید لوازم ضروری در جهت مدیریت بحران کرونا موجب تحسین مقام معظم رهبری و نیز سازمان بهداشت جهانی شد.

عباس بازماندگان، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) قشم نیز در این مراسم گفت: در چند سال گذشته فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خوبی از سوی جوانان انقلابی این شهرستان اتفاق افتاده است و استفاده بهینه از این ظرفیت نیازمند توجه جدی و همراهی مسئولان فرهنگی و سازماندهی است.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای برای ترویج معارف اسلامی و قرآنی را از فعالیت‌های این مؤسسه دانست و افزود: راه‌اندازی شبکه تلویزیونی اینترنتی اقدام ارزنده‌ای است که برای اولین بار در سطح شهرستان اتفاق افتاده است و جا دارد از همراهی همه جوانان کانون محبان‌الرضا(ع) در این امر تقدیر و تشکر کنم.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت پیامبر اعظم(ص) قشم بیان کرد: اجرای طرح شناسایی نیازمندان و کمک‌های مؤمنانه(در قالب طرح محبت و مهربانی)، طرح نذر خون در سال‌های گذشته و در ایام بحران کرونا، برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، دوره‌های آموزشی و محافل فرهنگی و قرآنی از فعالیت‌های این مؤسسه در این سال‌ها بوده است.

بازماندگان افزود: همکاری مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت قرآنی پیامبر اعظم(ص) قشم با کانون فرهنگی ــ هنری محبان‌الرضا(ع) در انجام امور فرهنگی، دینی و مذهبی همچنان ادامه خواهد داشت و با همکاری همه تشکل‌ها و مجموعه‌های مذهبی می‌توانیم به فرامین ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) لبیک بگوییم.

وی نیاز امروز جامعه را شناخت درست معارف اسلامی دانست و افزود: امروزه با استفاده از ابزارها و تکنولوژی روز می‌توانیم سریع‌تر و تأثیرگذارتر معارف اسلامی را انتقال دهیم و جوانان انقلابی باید با این ابراز آشنا شوند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سجاد بازماندگان قشمی در این آیین نیز با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در ماه مبارک رمضان، گفت: پخش زنده مراسم ماه مبارک رمضان از طریق تلویزیون مجازی برای اولین بار در قشم، اقدام ارزنده‌ای بود که با استقبال خوب همشهریان و نیز مخاطبانی از خارج کشور همراه بود.

وی ادامه داد: ساخت و اجرای برنامه‌های فاخر و متفاوت در حوزه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و مذهبی از مهم‌ترین اهداف و چشم‌انداز بلند‌مدت ماست که به‌زودی یک مورد آن رونمایی خواهد شد.

در پایان امام جمعه شهرستان قشم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از دست‌اندرکاران برنامه تلویزیونی اینترنتی این شهرستان در ماه مبارک رمضان تقدیر کرد.

عباس بازماندگان
انتهای پیام
captcha