«آغاز اعطای تسهیلات کرونایی به مؤسسات قرآنی» در رسانه‌ها
کد خبر: 3904193
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲

«آغاز اعطای تسهیلات کرونایی به مؤسسات قرآنی» در رسانه‌ها

«آغاز اعطای تسهیلات کرونایی به مؤسسات قرآنی» یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی امروز است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها طی امروز چهارشنبه، 21 خرداد‌ماه، از آغاز اعطای تسهیلات کرونایی به مؤسسات قرآنی خبر دادند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 21 خردادماه و تا ساعت 14، تعداد 10 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها دو خبر از این اخبار با عناوین «آغاز تسهیلات کرونایی به موسسات قرآنی» و «تفسیر آیات قرآن توسط رهبر انقلاب| در حمایت از مظلوم نگاه به مذهب طرف مقابل نمی‌کنیم» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار در حوزه‌های معارفی مختلف منتشر شده‌اند.

یکی از اخبار قرآنی امروز که عنوان «آغاز تسهیلات کرونایی به مؤسسات قرآنی» دارد، مربوط به مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در رابطه با پرداخت تسهیلات کرونایی به موسسات قرآنی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «رحیم قربانی مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در این زمینه گفت: شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بودجه‌ای را به بخش مؤسسات قرآنی تخصیص خواهد داد. مقرر شد که سه میلیارد تومان به 3 هزار مؤسسه اعم از مؤسسات دارای مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب کمک بلاعوض تخصیص یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، روند پرداخت بیمه بیکاری کسانی که به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده‌اند نیز سرعت گرفته است. حدود 1500 موسسه تاکنون برای دریافت حق بیکاری در سامانه‌ای که وزارت کار در اختیار قرار داده، ثبت‌نام کرده‌اند.

قربانی درخصوص جزییات پرداخت تسهیلات کرونایی به موسسات نیز گفت: بودجه نزدیک به 3 میلیارد تومانی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با شرط ارائه گزارش عملکرد مالی سال 1398 و به ازای هر موسسه، حدود یک میلیون تومان واریز می‌شود. این موضوع از ابتدای هفته جاری از سوی اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها در حال پیگیری است. متقاضیان دریافت وام، باید فرم مشخص‌شده‌ای را که اتحادیه‌های استانی در اختیار موسسات قرار داده‌اند تکمیل کنند».

فارس

اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نیز طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل یکی از صفحات قرآن کریم آغاز شده که خبر امروز این صفحه مربوط به تلاوت ترتیل صفحه 386 کلام‌الله مجید توسط مرحوم خلیل الحصری، قاری مشهور مصری است.

همچنین در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «گروه وِتر «صدای من» را برای جورج فلوید ساخت»، «هنگام تشرف به حرم امام رضا(ع) چه نکاتی را رعایت کنیم» و «انتخابات زودهنگام هیئت مدیره اتحادیه‌های قرآنی ۱۲ و ۱۳ تیر‌ماه برگزار می‌شود»‌ بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که یکی از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارد.

«انتخابات زودهنگام هیئت مدیره اتحادیه‌های قرآنی ۱۲ و ۱۳ تیر‌ماه برگزار می‌شود»‌، عنوان یکی از اخبار قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری فارس را تشکیل می‌دهد که مربوط به برگزاری نشست مدیران عامل اتحادیه‌های استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «نشست مدیران عامل اتحادیه‌های استانی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با حضور اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری فردا پنجشنبه ۲۲ خرداد‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

رحیم قربانی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: موضوع برگزاری انتخابات زودهنگام هیئت مدیره اتحادیه‌های قرآنی کشور برای تشکیل اتحادیه جدید مدغم مدتی است که در دستور کار قرار گرفته و بنا بود انتخابات هیئت مدیره جدید خردادماه برگزار شود اما به دلیل عدم صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا به تیرماه موکول شد».

ایرنا

تعداد دو خبر با عناوین «جلوگیری از تفرقه میان مسلمانان باید در سه مرحله انجام شود» و «طرح‌های قرآنی را تا مرحله اجرا پیگیری می‌کنیم» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده که یکی از این اخبار قرآنی بوده و خبر دیگر نیز در حوزه معارفی دین و تقریب مذاهب انعکاس یافته است.

در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «طرح‌های قرآنی را تا مرحله اجرا پیگیری می‌کنیم» داشته و در رابطه با پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم منعکس شده، آمده است: «پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزیر و دیگر اعضای این کمیسیون دوشنبه گذشته (۱۹ خرداد) برگزار شد. در این جلسه، فقهی‌زاده به عنوان دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم گزارشی از هزینه‌کرد اعتبارات اجرایی‌سازی سند توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی ارائه کرد و گفت: این امر مربوط به انجام پروژه‌های مصوب دستگاه‌ها از محل اعتبارات سال ۱۳۹۷ است که برخی پروژه‌ها بر اساس آنچه که ارائه شده، به پایان رسیده و برخی طرح‌ها نیمه‌تمام باقی مانده است.

وی از اتحادیه موسسات مردمی قرآن و عترت به عنوان نمونه یاد کرد و گفت: این اتحادیه تمامی اعتبارات مربوطه را دریافت کرده و باید گزارش ۳۹۶ میلیون تومان تعهداتی را که بر عهده داشته‌، ارسال کند.

به گفته فقهی‌زاده، تمام دستگاه‌هایی که در چارچوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون عضویت دارند، کار نیمه‌تمامی را در تعهدات سال ۹۷ باقی نگذاشته‌اند. به عنوان مثال اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت یکی از موسساتی است که بدهی ۲۷۷ میلیون تومانی به کمیسیون دارد که ‌این بدهی به معنی انجام ندادن پروژه نیست، بلکه به معنای ارائه ندادن گزارش هزینه‌کرد است».

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «هم افزایی نهادهای قرآنی در طرح ملی ۱۴۵۴» دارد و تیتر اصلی این صفحه را تشکیل می‌دهد نیز مربوط به روز گذشته است.

ایسنا

«سه راه رسیدن به آرامش از منظر اسلام»، «آیا کفر و ایمان در اعطای حقوق شهروندی موثر است؟» و «بحثی در معرفت‌شناسی فضای سایبر»، عناوین سه خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان را تشکیل می‌دهد که هیچ‌کدام از این اخبار قرآنی نبوده و هر سه خبر در حوزه‌های مختلف معافی انتشار یافته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد سه خبر با عناوین «توصیه امام باقر(ع) درباره توجه به سخن نیک»، «ازدواج اجباری؛ باعث تشکیک در حقانیت دین اسلام/ طرحی مردود از نظر شرع و عرف» و «آیا به پول سرمایه‌گذاری شده در بورس خمس تعلق می‌گیرد؟» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای ندارند و هرکدام در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.

یکی از اخبار معارفی امروز این صفحه که عنوان «ازدواج اجباری؛ باعث تشکیک در حقانیت دین اسلام/ طرحی مردود از نظر شرع و عرف» دارد، اگرچه خبری صرفاً قرآنی نیست، ولی خبری بسیار قابل تأمل و خواندنی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «سیدمحمدمهدی حائری‌زاده سخنران و کارشناس مذهبی، گفت: ازدواج در اسلام باید به اراده و خواست طرفین باشد. این موضوع یک قاعده فقهی است. اغلب فقها ازدواج‌های اجباری را که به زور و قهری باشد، شرعی نمی‌دانند و برای این عمل پیامد‌های خطرناکی را متذکر می‌شوند. اگر انسان در حالی که به بلوغ فکری نرسیده و تجربه لازم برای ایجاد زندگی مشترک را پیدا نکرده است و بدون ایجاد ارتباط عاطفی و فقط به دلیل قوه قهریه تن به ازدواج دهد، بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه باید نگاهمان را به ازدواج تغییر دهیم، گفت: چرا از مسیر اجبار به مسئله ازدواج وارد شویم؟! خانواده‌ها می‌توانند ازدواج آسان را ترویج و به آن سرعت دهند. روایات متعددی داریم که اگر دین فردی را پسندیدید، به او دختر بدهید. خدا هم در این مسیر وعده داده که زندگی و معاش دختر و پسر را تأمین می کند. پس به جای اینکه برای تشکیل زندگی مشترک در مسیر اجبار حرکت کنیم، خانواده‌ها و حکومت موظف هستند زمینه و بستر لازم را برای تسهیل و تسریع ازدواج فراهم کنند».

ایبنا

تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده، خبری با عنوان «طرحی برای تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)» است که مربوط به انتشار کتاب «از نظر تا عمل، طرحی برای تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)» بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «کتاب «از نظر تا عمل، طرحی برای تربیت اخلاقی از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)» مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم نگاشته شده و برای فهم بهتر آن از دیدگاه‌های مفسر بزرگ قرآن کریم، علامه سید محمدحسین طباطبایی استفاده شده است.

کتاب «از نظر تا عمل»، تکاپوی علمی کوچکی در راستای تحقق بخشیدن به این آرمان مقدس است. از آن جا که قرآن کریم به عنوان مهمترین کتاب هدایت انسان مملو از بحث‌های عمیق اخلاقی است و می‌تواند از یک سو درک ماهیت مسائل پیچیده اخلاقی را تسهیل کرده و از سوی دیگر ما را در دستیابی به برنامه‌های تربیت اخلاقی مؤثرتر و کارآمدتر رهنمون کند، این کتاب نیز مبتنی بر آموزه‌های قرآن کریم نگاشته شده و برای فهم بهتر آن از دیدگاه‌های مفسر بزرگ قرآن کریم، علامه سید محمدحسین طباطبایی استفاده شده است.

میزان

««پرواز با پاراگلایدر»؛ از تکاوری یگان صابرین تا فرماندهی در سوریه»، عنوان تنها خبر امروز صفحه دین خبرگزاری میزان تا این لحظه را تشکیل می‌دهد که در رابطه با موضوع شهدای مدافع حرم بوده و در حوزه ایثار و شهادت منعکس شده است.

انتهای پیام
captcha