خانواده سقزی قاتل فرزندشان را بخشیدند
کد خبر: 3904454
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

خانواده سقزی قاتل فرزندشان را بخشیدند

خانواده اولیای دم پس از ۵ سال به همت شعبه هشتم شورا‌های حل اختلاف شهرستان سقز از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، برجعلی برهان‌پناه، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: در خرداد ماه سال 94 در شهرستان سقز بر اثر نزاع بین دو جوان یک فقره قتل صورت می‌گیرد که پس از طی مراحل دادرسی نهایتاً در سال 97 حكم قصاص نفس صادر و آماده اجرا می‌شود.

وی افزود: در نهايت پرونده همزمان به شعبه ويژه زندان و شعبه هشت شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم ارجاع می‌شود که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم نهایتاً در تاریخ 19/ 03/ 1399 با پذیرش شروط مدنظر، خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت شدند.

برهان‌پناه تأکید کرد: پرونده مذکور سومين پرونده قتل عمدی بود که در سال جاری با تلاش مخلصانه و دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف شهرستان سقز با صلح و سازش ختم به خیر شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف كردستان با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف یک فرصت کم‌نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی نهایت استفاده به عمل آید.

انتهای پیام
captcha