چهره اسلام ناب در سیره ائمه اطهار(ع) به جهان عرضه شود
کد خبر: 3904852
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶

چهره اسلام ناب در سیره ائمه اطهار(ع) به جهان عرضه شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن تسلیت ایام شهادت امام جفر صادق(ع)، گفت: امروز عزت و عظمت ما در گرو پیروی از سبک و سیره زندگانی اهل بیت(ع) است و با همین سیره و منش باید چهره واقعی اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم.

چهره اسلام ناب در سیره ائمه اطهار (ع) به جهان عرضه شودبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری ۲۵ خردادماه با اشاره به فرا رسیدن شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: دوران امام جعفر صادق(ع) دوران بسیار سخت و در شرایط بسیار حساسی قرار داشت و جزء پر آشوب‌ترین دوران‌های سیاسی تاریخ اسلام بود و ایشان در این شرایط با تربیت شاگردان بسیار و برجسته توانست خدمات بسیار ارزنده‌ای برای اسلام و مسلمانان فراهم کند.

وی با اشاره به تلاش‌ها و فعالیت‌های علمی و عقیدتی امام جعفر صادق(ع)، افزود: دوران حیات امام جعفر صادق(ع) با تمامی مشکلات و ظلم و ستم‌های دوران بنی‌امیه و بنی‌عباس و وجود مکاتب و ایدئولوژی‌های متعدد جزء دوران شکوفایی مذهب شیعه بود و این بخاطر تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی و عقیدتی امام جعفر صادق(ع) شکل گرفت.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به ظلم و خفقان بنی‌امیه و بنی‌عباس در دوران حیات امام ششم شیعیان امام جعفر صادق(ع)، تصریح کرد: ارزشمندترین و مهم‌ترین اقدام امام جعفر صادق(ع) نشر معارف اصیل اسلامی و اسلام ناب بود و تربیت شخصیت‌های علمی برای ترویج اسلام ناب جزء ابتکارات ایشان بود.

وی با اشاره به کادرسازی بسیار عالمانه امام جعفر صادق(ع) در طول حیات عمر بابرکتشان، تاکید کرد: دوره زندگانی و امامت امام صادق(ع) عصر طلایی حدیث شیعه است و همه وظیفه داریم در مناسبت‌های مختلف با سیره و زندگانی ائمه معصومین(ع) بیشتر آشنا شویم و امروز هم علم‌آموزی و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های دینی و اسلامی امری ضروری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

شکریان امیری در بخش دیگری از سخنان خود امام صادق(ع) را احیاگر اسلام ناب دانست و تصریح کرد: اقدامات امام جعفر صادق(ع) تقویت‌کننده مذهب تشیع و پایه‌گذار نهضت‌های علمی و فرهنگی بود و امروز دانشگاه عظیم جعفری مرهون مجاهدت‌های آن امام همام است.

استاد برجسته حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مازندران با اشاره به مناظرات علمی و ایمانی امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امروز افزایش سطح علمی مسلمانان و رسیدن به قله‌های پیشرفت و توسعه نتیجه مجاهدت‌های اهل بیت(ع) به ویژه امام صادق(ع) است و با این علم آموزی‌ها و کار‌های تحقیقاتی و پژوهشی می‌توان به شرایط بهتری هم دست یافت و در مقابل مکتب‌های دروغین و عرفان‌های کاذب ایستاد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاه به برخی ویژگی‌های منحصر امام جعفر صادق(ع) مانند شجاعت، سخاوت، عبادت، کرامت، بیان کرد: امروز عزت و عظمت ما در گرو پیروی از سبک و سیره زندگانی اهل بیت(ع) است و با همین سیره و منش باید چهره واقعی اسلام ناب را به جهان عرضه کنیم و جمهوری اسلامی با تاسی از فرهنگ اسلام ناب و سیره و منش اهل بیت(ع) امروز در مسیر تمدن نوین اسلامی و تحول گام بر می‌دارد.

انتهای پیام
captcha