ارتباط با خدا محوری‌ترین موضوع سبک زندگی قرآنی است
کد خبر: 3905041
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

ارتباط با خدا محوری‌ترین موضوع سبک زندگی قرآنی است

معاون دارالقرآن کریم کشور، با اشاره به اینکه اگر ارتباط با خداوند تنظیم باشد همه مسائل و مشکلات حل می‌شود، گفت: ارتباط با خداوند محوری‌ترین موضوع سبک زندگی قرآنی است.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی شکری، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن کریم کشور امروز، 26 خردادماه در دوره تربیت معلم آشنایی با سبک زندگی قرآنی(سطح یک) که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه باید به فعالیت‌های قرآنی بیشتر بپردازیم، اظهار کرد: کسی که در پناه قرآن قرار می‌گیرد، خداوند از وی محافظت می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم نجات‌بخش و ایمنی‌بخش است، تصریح کرد: یکی از معابر مهم رسیدن به تمدن اسلامی، توجه به سبک زندگی است.

معاون سازمان دارالقرآن کریم کشور با تاکید بر اینکه سبک زندگی قطعا به تلاش علمی و عملی نیاز دارد، افزود: تحقق سبک زندگی قرآنی و فراگیرشدن آن در جامعه مستلزم تلاش بیشتر و متقن است. زندگی مجموعه‌ای از ارتباطات است و باید ارتباطات خود را قرآنی کرده و بر مدار معارف قرآنی قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر ارتباط با خداوند تنظیم باشد همه مسائل و مشکلات حل می‌شود، گفت: ارتباط با خداوند محوری‌ترین موضوع سبک زندگی قرآنی است.

معاون دارالقرآن کریم کشور، با بیان اینکه حدود ۳۰۰ دوره آموزشی سبک زندگی قرآنی در مدت دو سال گذشته در سراسر کشور برگزار شده است، افزود: ترغیب و ترویج ابعاد سبک زندگی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع)، متناسب‌سازی آموزش با نیازهای جامعه و بسترسازی در جهت تحقق عینی تربیت قرآنی، توانمندسازی و خودکفایی استان‌ها در برگزاری آموزش سبک زندگی قرآنی در سراسر کشور و ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و گسترش دوره‌های عمومی آموزش آشنایی با سبک زندگی قرآنی در سراسر کشور در اهداف کلی برگزاری این کارگاه‌های آموزشی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پورشعبانعلی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گیلان نیز، در ادامه، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، بحث شکل‌گیری سبک زندگی قرآنی و اسلامی و گسترش معنویت در جامعه و بین قشر جوان است.

وی تاکید کرد: دشمنان قسم خورده بنیان خانواده را مورد هدف قرار داده‌اند و ضرورت تحقق سبک زندگی قرآنی برای مبارزه با اهداف شوم دشمنان بیش از پیش ضروری است و دستگاه‌ها و چهره‌های فرهنگی باید همت بیشتری به کار بگیرند.

به گزارش ایکنا، دوره آموزشی مذکور با شرکت حدود ۲۵ نفر از روحانیون مستقر و غیرمستقر گیلانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha