ثبت دو وقف جدید در هرمزگان
کد خبر: 3905279
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

ثبت دو وقف جدید در هرمزگان

مدیرکل اوقاف هرمزگان از ثبت دو وقف جدید در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 2 وقف جدید در شهرستان حاجی‌آباد به ثبت رسیده است. در مورخ 15 اردیبهشت‌ماه 99 زمینی به متراژ 357 مترمربع جهت ساخت حسینیه شهید زلف‌علی جمشیدی در روستای نظام‌آباد بخش فارغان شهرستان حاجی‌آباد وقف شد.

وی ادامه داد: وقف دیگر نیز مربوط به 25 اصله نخل به نیت عید غدیر و ایام فاطمیه(س) بوده که توسط دکتر عباس‌پور در مورخ 8 اردیبهشت‌ماه 99 در شهرستان حاجی‌آباد به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف هرمزگان تصریح کرد: یکی از اقداماتی که همکاران ما در ادارات اوقاف سطح استان انجام می‌دهند، ارائه مشاوره به واقفان در هنگام تنظیم وقفنامه است تا نیاتی که بر اساس نیازهای روز جامعه است تعیین و در صورت تأیید واقف، وقفنامه بر این اساس تنظیم شود.

مهدیان افزود: متأسفانه امروزه بسیاری از رویکردهای وقف اشباع شده و واقفان باید مشورت‌هایی با مراکز مشاوره اوقاف انجام دهند و در این خصوص مشاوره بگیرند. برای اینکه موقوفات، حداکثر اثرگذاری و بهره‌وری را داشته باشند نیاز به مشاوره است تا این امر خداپسندانه با آگاهی بیشتری نسبت به نیازهای روز جامعه صورت بگیرد.

وی وقف را یکی از مصادیق احسان خواند و گفت: به‌واسطه انجام این عمل خیرخواهانه می‌توانیم بسیاری از معضلات جامعه را برطرف کنیم؛ چراکه وقف احسانی بی‌منت است که در آن واقف بدون منت بخشی از دارایی خود را از مالکیتش خارج کرده که تا قیامت در راستای نیت تعیین‌شده‌اش استفاده شود.

مدیرکل اوقاف هرمزگان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون عملکرد خوبی در حوزه اجرای نیت داشته‌ایم که موجب رضایت مردم بوده است و یکی از اجرای نیات ما مربوط به رزمایش کمک‌های مؤمنانه بوده که توانستیم از طریق نیات موقوفات مرتبط به توصیه مقام معظم رهبری لبیک بگوییم.

انتهای پیام
captcha