منزل پدری شهیدان باکری در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی به ثبت رسید
کد خبر: 3905519
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

منزل پدری شهیدان باکری در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی به ثبت رسید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ غربی از ثبت منزل پدری شهیدان حمید و مهدی باکری در فهرست آثار ارزشمند واجد ارزش تاریخی _فرهنگی کشور خبر داد.

منزل پدری شهیدان حمید و مهدی باکری در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی_ فرهنگی کشور به ثبت رسیدجلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌ غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌ غربی اظهار کرد: منزل پدری شهیدان حمید و مهدی باکری در میاندوآب در فهرست آثار ارزشمند واجد ارزش تاریخی ـ فرهنگی کشور به شماره 122 به ثبت رسید.

وی افزود: این منزل مسکونی در خانه‌های سازمانی کارخانه قند میاندوآب واقع در بلوار باکری این شهرستان قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: این بنا از این جهت به ثبت رسیده است که جنبه فرهنگی داشته و شهیدان مهدی و حمید باکری در این منزل به دنیا آمده‌اند.

وی عنوان کرد: هرگونه دخل و تصرف در این آثار ثبت شده، ممنوع بوده و اداره‌کل میراث فرهنگی استان، وظیفه حفاظت و نگهداری و در صورت لزوم مرمت آنها را برعهده دارد.

گفتنی است، شهید مهدی باکری در ۳۰ فروردین 1333 و برادرش شهید حمید باکری در یکم آذرماه 1334 در خانه سازمانی کارخانه قند میاندوآب به دنیا آمدند، شهید مهدی باکری فرمانده لشکر 31 عاشورا بود که به همراه برادرش شهید حمید باکری در جنگ هشت سال دفاع مقدس ایثارگری‌ها و دلاوری‌های زیادی از خود نشان داده و در نهایت هر دو برادر نیز  به شهادت رسیدند.

انتهای پیام
captcha